G07 til topps i Kulinaris cup!

Publisert 02.06.2019 kl.14.56

Herlig innsats av G2007 i Kulinaris Kolbotn Håndballup der flere av gutta spilte sin første finale.

G07 til topps i Kulinaris cup!

Vi hadde meldt på tre lag til årets Kulinaris Cup, inndelt i tre jevngode lag. Da vi var ferdigspilt på lørdagen, hadde vi to puljevinnere (Nordstrand 1 og 3) og ett lag som endte på 3. plass (Nordstrand 2).

Det ene laget gikk rett til semifinalen i A-sluttspill, mens det andre laget måtte via kvartfinale mot Ski. Det var et tøft Ski-lag, og det beste av deres tre lag. Gutta brettet opp ermene og vant en vel fortjent seier, hvor alle på laget kom på scoringslisten. Da ble det internoppgjør i semifinalen, Nordstrand 1 mot Nordstrand 3, og vi var garantert et lag i finalen i årets Kulinaris cup.

Det er aldri morsomt å slå ut sine egne, men Nordstrand 1 trakk det lengste strået og var dermed klare for finalen. Der møtte vi Kjelsås, som kun hadde med et toppet lag. Gutta fikk beskjed om å ha det gøy, og ikke ha høye skuldre. Vi hadde vel ikke helt trua på at vi skulle vinne, men gutta tok tak og spilte med en helt vanvittig innsats, og vi ledet med ett og to mål hele kampen. Og jammen ble det en flotts seier 21-16!

For noen av gutta var dette deres første finale, og det er stort når man går fra G11 til G12, og plutselig skal spille sluttspill. Men denne kampen vant vi som et LAG. De andre gutta kom og heiet frem lagkameratene, og dette var en lagseier.

Vi endte da med ett lag som vant finalen i A-sluttspillet, ett lag som ble slått i ut semifinalen i A-sluttspillet og ett lag som ble slått ut i semifinalen i B-sluttspill. Dette er vi utrolig godt fornøyd med, og det viser at vi gjør noe rett i Nordstrand ved å satse på bredde.

Vi gratulerer med flott innsats!

g07_kulinaris_metal

Litt avslapping og mental trening gjorde susen før finalen.