Flott sølvpokal til J02 i Fredrikstad

Sist oppdatert 26.05.2018 kl.9.59

A-sluttspill, pokal og masse morro ble oppsummeringen av årets Fredrikstad cup for Jenter 2002.

Flott sølvpokal til J02 i Fredrikstad

Etter en tøff oppkjøringsperiode struttet jentene av selvtillit og energi i årets største håndballfest. To lag som presterte både på og utenfor banen.

J2002 hadde i årets Fredrikstadcup meldt opp to lag. Ett i Jenter 15 og ett i Jenter 16. Innledende gruppespill vant J15 alle sine kamper og hadde solide 86-26 i målforskjell. J16 møtte tøff motstand, men tok en sterk 2.plass i puljen med to seiere og en uavgjort / tap.

Jenter 16: A sluttspill
Møtte Rolvsøy i 1/4 finalen og tapte 11-17

Jenter 15: A sluttspill
Møtte Eidsvold i 1/8 finalen som ble måkt av banen med 23-11. I kvartfinalen møtte jentene et tøft Grane Arendal lag. Det ble en spennende kamp der vi vant med to, 15-13.

I semifinalen mot Konnerud ble det nok en tøff og tett kamp, men også her klarte NIF jentene med god utholdenhet og styrke å sikre seieren 13-11.

I finalen ble det lokal laget Kråkerøy for tøffe. Resultatet ble 10-15 og NIF jentene hadde kjempet seg til en fantastisk sølvplass.

Cupen har vist at jentene er i støtet og klare for videre oppkjøring mot neste sesong og ikke minst Partille Cup i juli.

Vi gratulerer med fantastisk innsats og ønsker jentene en flott tur til Gøteborg!