Fin temakveld for trenere!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Forrige mandag ble tredje temakveld for trenere i Nordstrand håndball arrangert.

Fin temakveld for trenere!
Temaet denne kvelden var teknisk trening med fokus på kast og mottak. De tidligere temaene har vært treningsplanlegging og målsettingsarbeid. Det var totalt 19 trenere som deltok.

Kvelden var delt inn i fire. Trenerkoordinator Mats Hordvik hadde først en teoretisk innledning hvor de forskjellige kasttypene ble gjennomgått.

Deretter ble trenerne delt inn i fire grupper, hvor de fikk i oppgave å lage to øvelser som utfordret to gitte kasttyper, i tillegg til mottak. Da øvelsene var laget gikk man ut i hallen hvor J2001 stilte som utøverapparat.

Jentene ble delt inn i fire grupper, hvor trenerne gjennomførte øvelsene på sin gruppe. Trenerne gav veiledning underveis, samtidig som de filmet øvelsene.

Etter tre kvarter i hallen, gikk man tilbake til møterommet. Her viste gruppene videoen på prosjektor, og gikk igjennom hvordan de hadde tenkt og jobbet.

Det var en veldig positiv kveld, med stor engasjement og et godt læringsutbytte.
Neste temakveld vil bli gjennomført i mars. Vi håper på minst like stort oppmøte neste gang.

Mats Melvold Hordvik
Trenerkoordinator Nordstrand håndball