Filiph fortsetter karrieren i BSK

Publisert 24.06.2021 kl.15.40

Filiph Manfred Tilge har hospitert hos herrelaget til BSK siden juletider der han har gjort sine saker godt og er belønnet med kontrakt.

Filiph fortsetter karrieren i BSK
Filiph Manfred Tilge ikledt sin nye gule drakt. Foto: BSK Håndball

Filiph er fra 2002-årgangen og startet med håndball i Nordstrand som 7-åring. Han har gått gradene i klubben og har vært innom både SPU, bylaget i 2018, samlinger med regionale landslag og kamper for U-landslaget.

Vi har tatt en liten prat med Filiph og A-lags-trenerne Tore Sandven og Johannes Hippe om hva de tenker om overgangen for sitt talent..

Hva tror dere om tiden fremover for Filiph?
Filiph er en meget seriøs og dyktig spiller med stort potensiale både i forsvar og angrep. Tore og jeg har stor tro på at han kan bli en veldig god eliteseriespiller og vi håper og tror at han får vist dette for BSK allerede denne sesongen.

Hvordan synes dere samarbeidet med BSK fungerer?
Overgangen til Filiph viser at det gjennom samarbeidet med BSK ikke er lang vei til en eliteseriestall når man spiller i Nordstrand. Vi håper vi kan fortsette å videreutvikle dette samarbeidet, og at vi etterhvert kan sende flere av våre spennende spillere via vårt herrelag til eliteserien.

Ønsker dere å signalisere noe til yngre spillere i klubben?
Ja vi håper at vi gjennom å videreutvikle herrelaget i NIF kan etablere at man ikke trenger å bytte fra Nordstrand tidlig for å nå målet om å spille for BSK i eliteserien. Dette skal vi jobbe hardt for, slik at det blir gunstig og attraktivt for spillere å være i NIF frem til de er klare for neste steg.

Og du, Filiph, var det rart å bytte fra hvitt og blått til gult og blått?
Hehe ja litt rart etter så mange år her i Nordstrand men det føltes riktig å gå til BSK nå. Jeg har hatt mange fine år i Nordstrand, med flere gode trenere og gode lagkamerater og kompiser. Vi har jo vært en gjeng som har spilt sammen helt fra start og jeg kommer selvsagt til å savne gutta.

Både trenerteamet og klubben ønsker Filiph masse lykke til og vil takke han for den innsatsen han har lagt ned i NIF gjennom mange år.

Se også artikke på bskhe.no