Fem poeng i første runde!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Denne helgen var det endelig duket for første runde i Landsserien (tidligere Sparserien).

Fem poeng i første runde!
Som vanlig en jevn kamp mot Sarpsborg
I første kamp var det duket for et nytt oppgjør mot Sarpsborgalliansen, et lag jentene har sparret mye mot i oppkjøringen. Det ble en jevnspilt kamp som vanlig, men vi var i føringen med 4 mål ut i andre omgang, men så tok nok nervene over, noe som førte til en del tekniske feil og bomskudd og Sarpsborg innhentet ledelsen. Kampen endte 22-22 og jentene var noe skuffet over seg selv, men klarte etter hvert å se at det var et viktig poeng. Kampens store spiller var vår linjespiller Martine Wolff, som endte på 9 scoringer. Kaptein Helene Røkkum styrte laget godt i lange perioder.

Klar seier over Flint
Etter et langt opphold stod Flint for døren, som tidligere på dagen beseiret Utleira 29-21 og vi visste at vi måtte opp flere hakk fra kampen mot Sarpsborg. Jentene stod kompakt bakover og tempoet ble skrudd opp fremover og vi ledet 17-11 til pause. Innsatsen og det gode spillet fortsatte i andre omgang, der alle kom på banen og beviste at det er kamp om plassene i laget. Sluttresultatet ble 34-20. Tilde Alræk ble kåret til kampens beste spiller.

En thriller i sluttminuttene mot Utleira
På søndagen stod Utleira for tur, som på lørdagskvelden beseiret Sarpsborg 19-16. Det ble en meget jevn kamp, men vi trakk det lengste strået til slutt og vant kampen 22-21. Fremover leverte Tilde Alræk, Celina Inglingstad og Martine Wolff en god kamp og målvakt Pauline Helsingeng hadde noen matchvinnende redninger i sluttminuttene. Martine Wolff ble kåret til kampens beste spiller.

Se utfyllende artikkel og flere bilder på Jr Elites egen lagside.

Etter første runde står vi med 5 av 6 poeng og innehar 4. plassen på tabellen, noe vi er godt fornøyd med. Tilde Alræk, Celina Inglingstad og Martine Wolff kom med på rundens lag - Gratulerer!

Neste runde er allerede om en snau måned, 14. og 15. desember i Lørenskoghallen.

Vi gratulerer og ønsker lykke til i desember!