EM-sølv til Chris og Beachgutta!

Sist oppdatert 08.07.2019 kl.0.36

Vi gratulerer det norske beachlandslaget med en historisk sølvmedalje og Chris som toppscorer i finalen.

EM-sølv til Chris og Beachgutta!

Beachgutta ble historiske i EM i Polen. Tidligere har det stoppet i kvartfinalen og dette var lagets første finale, og gutta er for første gang kvalifisert til VM.

Danmark vant første sett 25-18. I begynnelsen av det andre fungerte det norske angrepet mye bedre og gutta holdt følge med danskene. Fire minutter igjen av andre sett var Norge i føringen for første gang i finalen, men danskene kom tilbake. De siste minuttene av finalen var det danskene som satte skuddene best og kunne innkassere EM-gullet foran ca 2000 tilskuere. Danmark–Norge 2-0 (25-18, 19-16).

Les mer om finalen på handball.no

Kathrine og resten av de norske jentene måtte se seg slått av Danmark i kvartfinalen, og da det ble tap for Spania i shootout i mesterskapets siste kamp endte jentene på 6. plass. Norge–Spania 1-2 (20-12, 24-25, 4-5). Danmark stakk av med gullet også i dameklassen.

chris-inglingstad_beach2019

Chris Inglingstad ble toppscorer i finalen med 12 målpoeng og har spilt en flott turnering. Foto: Nicklas Dovsjö.

Vi gratulerer!