Årets dommerveiledere

Publisert 23.10.2017 kl.20.17

Klubben fortsetter med satsingen på våre unge dommere og barnekampveiledere. Vi ser at den gode trenden fortsetter med at dommerne fortsetter dømme.

Årets dommerveiledere
Et lite knippe veiledere; Frida, Sarah, Aurora, Hedda og Agnes Marie

Vi er nå i en situasjon der vi har flere dommere enn hva som kreves i kvoten som klubben må ha, det er fantastisk!

Sesongens veiledere er Emma Sophie Helman, Emilie Gauslaa, Sahra Louise Hegseth, Agnes Marie Gundem, Aurora Gøbel, Frida Alvilde Boye Helman, Hedda Borschgrevink og Sarah Notto Pettersen.

I år, som tidligere år, er det Stein Ekholdt og Anders Färje som holder i gruppa.

Program veileder
Vi har en del år hatt vanskeligheter med å fylle klubbens dommerkvote, det vil si det antall dommere som kreves i forhold til antall påmeldte lag i seriespill. Dommere er en stor kostnad for klubbene og i tillegg er det stor "omsetning", det vil si at mange dommere kun dømmer i ett år. Med bakgrunn i dette startet vi "Prosjekt veiledere" i 2015.

Veilederne er dommere fra egen klubb som veileder dommere og barnekampveiledere som dømmer opp til Jenter/Gutter 12 år. Det er spesielt to områder vi anser som er viktigst;
- Å skape trygghet og være en støtte for de unge dommerne
- Å utvikle dommerferdighetene

Det er også et mål å utvikle våre unge veiledere, de får ledererfaring og øker egne dommerferdigheter.

En stor takk til trenere og ledere som med fair play og god sportsånd gir oss muligheten til, i fred og ro, å veilede våre yngste dommere.

En stor takk også til Stein og Anders som gjør en fantastisk jobb for dommergruppen i Nordstrand Håndball!