Dagen vi ble skuddsikre

Publisert 16.08.2018 kl.20.57

I går lærte vi om å holde oss skadefrie og ble sterke, i dag fikk vi bruk for styrken til å skyte!

Dagen vi ble skuddsikre

Vi har også jobbet med forsvarsteknikker og duellspill i dag, men aller morsomst var det å skyte både fra kant og som bakspiller. Alle trenerne er populære, men i dag fikk herrespillerne ekstra oppmerksomhet. De er kule!

Vi avsluttet dagen med kontringer. Noen får av og til litt vondt et sted når det blir litt vanskelig eller «kjedelig». Så derfor har vi har snakket litt om at man må holde ut, og at det fine med håndball er at vi alle er forskjellig. Noen liker en ting bedre enn en annen.

LUNSJ er og blir et populært innslag. I dag var det kylling, ris og salat – og selvsagt ble det tomt også i dag.

Håndballskolens «beskytter» og trygge hånd, er Magnus Berg. Han jobber i Nordstrand og synes godt både nede på gulvet hos oss, og i gangene. I tillegg forbereder han nå Nordstrand Hummel Cup, som starter i morgen – to kjempearrangement på kort tid!

handballskolen2018_magnus

Magnus Berg er ansvarlig for håndballskolen og Nordstrand Hummel cup, to store arrangementer denne uken.

Oscar er «poteten» vår som både er med på treningene som trener, som trøster spillere og som tar bilder til en liten overraskelse fredag. Han blir godt kjent med alle spillere og kan fortelle at det er ekstra gøy å se at så mange blir venner på tvers av klubber og lag innad i Nordstrand.

Hvor fint er det ikke å møte Nit-Hak til kamp i høst og kunne si «Hei! Vi var på håndballskole sammen på Nordstrand!». Vi er stolte av å ha med spillere fra mange klubber i Region Øst, samt én spiller fra Stavanger.

Fredag blir det småspill, flyball og turnering før avslutning klokken 14.00. Dette har vært en tipp topp uke!