Bruk av klister i Nordstrand Arena

Publisert 12.08.2019 kl.13.31

Det kan kun benyttes lyst klister på boks. Det kan ikke benyttes svart/brunt klister eller sprayklister.

Bruk av klister i Nordstrand Arena

-Klister kan brukes fra og med 15-årsklassen.

-Klister skal kun brukes på banen.

-Klister påføres fingrene i innbyttersonen – aldri i garderoben.

-Klister fjernes før man går inn i garderoben eller til andre deler av hallen.

Spillerens ansvar

-Hver og en har et selvstendig ansvar for å sørge for at det ikke blir sølt klister på dørhåndtak, i garderoben, på rekkverk, vegger osv.

-Det er ikke tillatt å ha klister på skoene eller på andre deler av kroppen. Dersom noen likevel har «gammelt» klister på skoene, skal det dekkes med tape.

-Det er ikke tillatt å kaste baller med klister på vegger, i ganger eller fellesarealer.

Klubbens ansvar

-Det er leder (trener/oppmann) for det enkelte lag som har ansvar for klisterbruk.

-Klisteret skal oppbevares i stativ eller eske som forhindrer søl.

-Dersom gjestende lag har «feil» klister, skal hjemmelaget tilby godkjent klister.

-Halleier har tilgjengelig utstyr for fjerning av klister. Laget skal umiddelbart etter trening og kamp fjerne klaser med klister. Bruk vaskestasjon for ball og hender dersom hallen har dette.

-Lag/klubber som ikke følger reglene, kan bli ilagt gebyr for rengjøring

Tusen takk for at alle hjelper til med å ta vare på arenaen vår!