Bring-jentene får en ny mulighet

Sist oppdatert 19.09.2024 kl.13.24

Helgen 14.-15. september spilte J08 Bring-kvalifisering i Utleirahallen i Trondheim. Vi ble trukket i gruppe sammen med Elverum, Enebakk og hjemmelaget Utleira.

Bring-jentene får en ny mulighet

Tøff start mot Elverum
Første kampen mot Elverum blir en tøff affære der vi møter et godt utgruppert forsvar (3-2-1) som vi sliter med å komme igjennom – samtidig som vi brenner en del 100% sjanser som normalt sitter. Vi ligger under til pause med 12-8 etter at lagene har holdt følge til halvveis ut i omgangen. Andre omgang får en krevende start, men vi får etter hvert i gang innhentingen, men klarer ikke å holde trykket gjennom hele omgangen og Elverum tar seieren 24-17.

Malin Karlsrud-Josephson kåres til banens beste for oss.

Klar seier i andre kamp
I andre kamp møter vi Enebakk og jentene er klare til å revansjere seg. Etter en litt fomlende start de første minuttene tar vi kommandoen både i forsvar og angrep og går til pause med ledelse 11-6. Det gode spillet fortsetter i andre omgang med godt forsvar og keeperspill som gir mange kontringsmål og svært få baklengs. Vi tar seieren klart med 21-11.

Ida Berg kåres til banens beste for oss.

Da skal det avgjøres
Utgangspunktet før siste kamp mot hjemmelaget Utleira er at både Nordstrand, Elverum og Utleira kan havne på 4 poeng i «dødens» gruppe der man må et stykke ned på listen over kriterier som avgjør rangeringen og dermed direktekvalifisering for nr. 1 og 2 i gruppen. Utleira åpner best og drar tidlig i fra etter en del ballmist og tekniske feil fra vår side. Vi ligger under til pause med 12-6.

Vi tar en alvorsprat i garderoben og kommer ut i hundre i andre omgang med 6 raske mål på de første 7 minuttene, mot kun ett mål for Utleira, og vipps er det kun ett mål som skiller lagene. Deretter bølger det fram og tilbake ut omgangen og vi leverer en meget god omgang som vi vinner 13-8, men Utleira trekker det lengste strået og vinner til slutt 20-19.

Nora Haug Khoury kåres til banenes beste for oss.

Oppsummert
Alt i alt leverer vi en god kvalifiseringshelg der vi bla. slipper inn færrest mål av alle lag i gruppen takket være godt forsvar- og keeperspill og matcher gruppevinner Utleira godt i det som ble en meget jevn kamp. Med litt flere marginer på vår side hadde det blitt direktekvalifisering, men vi sikrer oss 3.plassen i gruppen og dermed ny mulighet i oppsamlingshelgen 12.-13.oktober i Nordstrand Arena.

Hilsen trenerteamet
Marius Karlsrud