Gutter 04 slo ut Lokomotiv Moskva

Publisert 09.06.2017 kl.21.46

2004-gutta reiste sist helg til Hannover for å delta i Pfingst cup og for å få en referanse på nivået blant de store klubbene i Europa.

Gutter 04 slo ut Lokomotiv Moskva

Det er vel ikke noen hemmelighet at mange, inklusive egne foreldre, nok fryktet at nivået ville bli streng kost for våre lokale gutter når vi skulle spille mot store klubbers akademier. Vi ble satt opp i pulje med TV Wandelstal (Tyskland), Endracht Aalst (Belgia) og Lokomotiv Moskva (Russland).

Etter å ha vunnet første kamp 5-0 og tapt kamp to mot Endracht Aalst 2-1 var det klart for Lokomotiv Moskva som ble slått 2-1. Nordstrand var dermed videre til A-sluttspillet på bekostning av russernes akademilag. Ordentlig moro for alle og vel fortjent seier til gutta.

Deretter gikk det slag i slag hvor vi møtte Zenit St. Petersburg (Russland), Nac Breda (Nederland), Babelsberg (Tyskland), Paok Salokini (Hellas), Colchester (England) og Køln (Tyskland). Oppsummeringsvis spilte vi dermed mot 3 av turneringens semifinalister (Zenit, Paok og Breda) og klarte oss meget godt. Dog skal nevnes at vi i realiteten fikk kjørt oss mot Zenit (0-2 tap).

Totalt endte gutta på en strålende 17. plass i turneringen som hadde 36 akademilag fra hele Europa. Med litt stang inn kunne de fort ha blitt blitt topp 10, men uansett en super erfaring for gutta. En fantastisk fin gjeng å reise på tur sammen med og som tar vare på hverandre.

Neste blir nå Arvika cup med blandede lag. Gutta gleder seg like mye til den turen - noe som sier litt om det sosiale samholdet i årgangen!

g04_hannover2

g04_hannover1

Vi gratulerer med flott prestasjon!