Gratis klubbdommerkurs i fotball

Sist oppdatert 01.10.2014 kl.13.05

Tippeligadommer Ola Hobber Nilsen ønsker velkommen til gratis klubbdommerkurs på Hallagern torsdag 25. september kl 18-21.

Gratis klubbdommerkurs i fotball
Mellom klokka 18-20 er kurset tilpasset deg (fra 12 år og eldre) som ønsker å dømme 5'er og 7'er kamper. Her går vi igjennom «basics», dvs. tegn- og fløytebruk, plassering og løpsmønster, samt regler i barne- og ungdomsfotballen.

Mellom klokka 20-21 er kurset tilpasset deg (fra 15 år og eldre) som ønsker å dømme 11'er fotball. Her går vi kort igjennom tegn- og fløytebruk, deretter løpsmønster, offside og øvrige regler i voksenfotballen.

Det er ingen betingelse at du må prøve deg som fotballdommer etter endt kurs. Men det regner vi med at du har lyst til etter denne kvelden. Som fotballdommer får du bedre forståelse av regelverket, samt at du får trening, gode venner og tjener penger.

Etter kurset kan du melde deg på som dommer til DNB Nordstrand cup. Kampene spilles i 2x12 minutter og lønn er kr 50 pr. kamp.

Dersom du ønsker å prøve deg som dommer på stor bane (11'er) har du også mulighet til å melde din interesse som dommer til Nordstrand Breddecup. Kampene spilles i 2x20. min og honorar er kr 200,- pr kamp.

Påmelding til kurset gjøres på e-post til: [email protected]

NB!! Kurset holdes i klubbhuset på Hallagern!

Sees på Hallagern torsdag 25. september kl 18!