God sommer til alle i Nordstrand IF

Publisert 25.06.2021 kl.13.10

Idretten er endelig på vei tilbake til normalen, klubben har klart seg godt gjennom korona og etter sommeren tyder mye på at våre tradisjonsrike cuper igjen kan gjennomføres. Det er mye å glede seg over på Nordstrand om dagen!

God sommer til alle i Nordstrand IF

Endelig er idretten på vei mot normalen igjen! Også voksne over 20 år kan nå trene med kontakt og det åpnes igjen for kamper og turneringer på alle nivåer, både inne og ute. Det er spesielt gledelig at A-lagene våre kan starte opp igjen og vi ser fram til mange gode arrangementer med mange publikummer tilstede.

De siste lettelsene betyr mye for en klubb som Nordstrand IF. Dette har vi alle ventet altfor lenge på. Alt tyder nå på at vi går en høst i møte med mye moro i både fotball, håndball, e-sport, parasport og triatlon. Og ikke minst ser vi fram til at Nordstrand Arena og Storstua igjen kan framstå som den viktigste møteplassen i klubben, der medlemmer i alle aldre, frivillige, ansatte og andre kan treffes og slå av en prat. Og klubbhuset på Hallager er nå satt istand slik at e-sport-gruppa får egne, egnede lokaler. Dette blir en ny fin møteplass for en gruppe i vekst i klubben vår.

Mange har vært bekymret for frafallet under koronatiden. Sentralt har Idrettsforbundet registrert en klar nedgang i medlemstallene. Heldigvis har vi i Nordstrand IF ikke merket det samme. Medlemstallene våre ser svært gode ut og vi er faktisk flere medlemmer nå enn før pandemien startet. Noen har meldt seg ut, men et stort antall nye har meldt seg inn.

Den viktigste forklaringen på at vi har klart oss såpass bra er at vi som klubb – med administrasjonen, det store trenerapparatet og alle frivillige i spissen, har klart å opprettholde et så godt tilbud som mulig innenfor de restriksjonene som koronasituasjonen har satt. Dette har ikke vært mulig uten den enorme innsatsen, tålmodigheten og kreativiteten som har blitt utvist på alle nivåer og som har bidratt til at vi står godt rustet når arbeidet med gjenåpningen av idretten starter.

Og gjenåpningen har startet allerede nå. Mange har startet med å spille kamper. De neste sommerukene vil flere hundre barn ta del i våre tilbud om camper og idrettssommer. Det betyr masse moro, men også sommerjobber til et stort antall av klubbens ungdommer. I august står Hummel Cup igjen for tur for håndballen, og utover høsten flere fotballcuper. Snart vil vi også kunne tilby alle våre medlemmer flere nye aktiviteter – som bordtennis, padling, beachhåndball mm. Følg med på våre nettsider, der vil det komme informasjon om alt som skjer.

"Nordstrand-dagen"
Helgen 25.-26. september planlegger vi et større arrangement for å markere gjenåpningen av idretten. Hold av datoen. Det kommer mer informasjon om dette over sommeren.

Merk at administrasjonen har ferie i store deler av juli. Kontoret åpner igjen 26. juli.

Vi ønsker alle en riktig god sommer! Og ser fram til en strålende høst. Heia Nordstrand!

Hilsen styret og administrasjonen i Nordstrand IF
v/styreleder Anders Bakken