Geir Stenseth 1963-2017

Publisert 11.05.2017 kl.19.51

Geir er borte. Og for oss i Nordstrand Idrettsforening er en klippe forsvunnet.

Geir Stenseth 1963-2017

Geir var en klippe for alle. For familien som nå sørger, og som våre tanker nå går til. For kollegaer. For venner, og for fotballfolket. Derfor var også Bekkelaget Kirke fylt til randen da vi tok farvel med Geir.

At Geir Stenseth var en fremgangsrik forretningsmann er det mange som vet. Men for oss er Geir Geir. I slitte olabukser, med hund, på Niffen. Alltid smilende.

Han ville aldri fremheve seg selv. Han var nøktern og jordnær. Snakket aldri høyt. Men når han snakket, så lyttet vi. For det var så klokt. Han var skarp. Men først og fremst var han en venn. Som så veldig mange var så veldig glad i.

Etter at han ble syk, ble Niffen og fotballen et holdepunkt i tilværelsen. Han var her støtt, selv om han ikke lenger hadde noen formelle roller. Men han brydde seg - på en så fin måte. Han var genuint interessert. Og gledet seg over så mye som skjedde. Og ergret seg litt over det som ikke skjedde.

Geir har gjort enormt mye for Nordstrand IF de seneste 15 årene. Men han var lite opptatt av det. Først og fremst trivdes han ute på feltet. Geir er arkitekten bak mange av dagens mest spennende talenter i Nordstrand. 99-gutta han har trent siden de kunne gå er i dag bærebjelkene i junior elite-laget. Han visste hva som skulle til, da de var barn og da de var ungdom, og kunne lært oss andre så mye fortsatt. Det var også planen. Selv om mange visste at det ikke var sikkert han fikk gjort det.

Helt til det siste bidro han inn i fotballgruppa på ulike måter. Og han ønsket å bidra mer. Han så framover. Positiv og konstruktiv. Hadde ideer. Og ville heller snakke om det enn om sin egen alvorlige sykdom. Han kjempet som en midtbanekriger, han var seigere enn alle andre, han var landslagsklasse, han nektet å gi opp, han ville mer. Men til slutt var det ikke mer igjen.

Takk Geir! For alt du har gjort og for den du var. Du blir ikke glemt.

Vi sørger, men minnes i glede!

Nordstrand Idrettsforening lyser fred over Geir Stenseth.