G2002 til topps i Hummel cup

Publisert 30.08.2016 kl.21.59

Da også årets finale, som fjorårets, gikk til "sudden death" bestemte gutta seg for at denne gangen skulle pokalen bli igjen på Nordstrand.

G2002 til topps i Hummel cup

"Vi hadde med to lag i cupen, ett i hver pulje. Puljespillet ble gjennomført med varierende prestasjoner og resultater fra begge lag. Dessverre ble det da slik at våre lag havnet i samme kvartfinale. Guttene ble før kampen minnet på at vi er én gruppe og at vi uansett resultat skulle oppføre oss fint mot hverandre. Kampen ble gjennomført på en fair og ordentlig måte, men dessverre kunne bare ett lag gå videre. Lag 1 vant kampen og møtte den suverene vinneren av pulje A, HK Rygge, i semifinalen. Dette ble en tøff kamp hvor vi til slutt gikk seirende ut etter god innsats og høy lagmoral.

Dermed fikk vi en mulighet til å revansjere nederlaget i puljespillet mot Vålerenga. Endelig hadde vi en sjansen til å vinne en turnering. I fjorårets Hummel cup gikk vi på et surt nederlag i finalen etter "sudden-death" og det så lenge vanskelig ut også i årets finale. Hver gang vi hadde muligheten til å dra fra på slutten, bommet vi på sjansene. Dermed ble det en ny thriller med "sudden-death" også i år.

Fabian var ikke bare god på stein, saks, papir, men han satte like gjerne ballen i mål på første forsøk etter dette. Dermed stor glede og pokalen ble vår. Hurra!"

Team 2002 takker alle guttene på begge lag for en fin cup, og en stor takk også til alle foreldre for deltagelse på dugnadsvakter og for innsatsen på tribunen.

Klubben gratulerer med gullet i vår egen turnering, det er stas!