Younes tatt ut på landslaget

Publisert 07.07.2017 kl.13.20

Gladmelding på sommeren: Younes Amer er tatt ut på G16-landslaget! Nordstrand IF gratulerer og er stolte!

Younes tatt ut på landslaget
Younes Amer er blitt landslagsspiller og spiller med flagget brystet i starten av august.

Younes Amer (født 2001) er tatt ut på Norges G16-landslag som spiller Nordisk mesterskap på Island første uka i august. Mesterskapet er åpent nordisk, og Norge møter Polen 30. juli, vertsnasjonen Island 1. august og Nord-Irland 3. august.

- Jeg ble veldig glad, sier Younes.

Han var tatt ut på utfordrerlandslaget i Porsgrunn siste uka i juli. Og tilbakemeldingene var at Nordstrand-gutten utmerket seg. I dag viste det seg at han hadde utmerket seg så mye at han ble funnet verdig en plass i landslaget.

Nordstrand IF er veldig stolte av dette. Og vi gratulerer Younes på det varmeste.

Younes ble tatt opp på junior elite-laget i Nordstrand allerede i fjor. Og siden 10. november har han tilhørt laget fast, og langt på vei spilt seg til fast plass på laget til tross for at han ikke holder junioralder før neste sesong.

- Younes har lagt ned en kjempejobb helt siden 10. november. Vi kunne se at han trente, ikke bare ble trent. Han har tatt store steg på konsentrasjon, virkelig øvet på å bli bedre i pasningsøvelsene, og gjennom 8 måneder trent hardt og mye og unngått skader. Han har også blitt en mye bedre lagspiller og utviklet de relasjonelle ferdighetene veldig i løpet av det første året på juniorlaget, sier juniortrener og sportssjef Lars Bache.