Tap mot Sarpsborg 08

Publisert 14.09.2018 kl.21.19

(Nordstrand-Sarpsborg 08 1-2) Et ungt juniorlag presterte bra, men maktet ikke poeng da Sarpsborg 08 berget plassen i Interkrets A.

Tap mot Sarpsborg 08
Tage Haukeberg og resten av junior elite-gutta kjempet en hard kamp mot Sarpsborg 08, men måtte se seg slått på Niffen for første gang i år.

Noen statistikker er til for å brytes. Andre lever videre.

Årets første hjemmetap er nemlig et faktum.

Mens på seks forsøk har fortsatt ikke Junior Elite klart å slå Sarpsborg 08.

Gjestene, som berget plassen i Interkrets A med innsatsen mot våre gutter, startet i et forrykende tempo, og hjemmelaget hadde mer enn nok med å forsvare seg den første delen av oppgjøret. Heller ikke det gikk spesielt bra, og bortelaget fikk lage både 1-0 og 2-0 og så skremmende gode ut.

Men en gjenvinning av Rasmus Eggen Vinge og et hardt arbeid av Sander Sønsterud åpnet for at Younes Amer på utsøkt vis laget spenning med sin 1-2 skåring etter en halvtime. Deretter jevnet kampen seg ut.

Årets yngste Junior Elite-oppstilling kom ut etter hvilen og leverte en prestasjon vi er stolte av. Det laget som så så godt ut, som skapte så mye trøbbel for oss, ble til tider presset hardt av iltre junior elite-gutter fra Nordstrand.

Det kom aldri noe mål, og hjemmelaget må både bokføre årets første hjemmetap og innse at akkurat eliteserielaget fra Østfold er vanskelig for Nordstrand.

Likevel bar kampen, og spesielt andre omgang, bud om at også de yngste fremadstormende juniorgutta i Nordstrand tar store steg, og det er svært gledelig med tanke på fortsettelsen i 2019 og 2020.

Det ble bunnlagenes store aften i Interkrets A. Stabæk tapte for Follo. Lillestrøm tapte for HamKam. Og Vålerenga ga bort 3-0 til 3-3 mot Bærum.

Dermed er status at Nordstrand fortsatt leder Interkrets A foran Vålerenga og Stabæk.

Det gjenstår kun to serierunder. Og det er nettopp Vålerenga og Stabæk som står på motsatt banehalvdel i de to kampene.

Det får vente noen uker, for først nå er det NM-kamp borte mot Molde fredag om en uke som er utfordringen for gutta våre.

Heia Nordstrand!