Strålende start for juniorgutta

Publisert 09.08.2019 kl.12.47

(Nordstrand-HamKam 2-0) Junior Elite visste de var i form etter sommeren. Og de viste det i høståpningen.

Strålende start for juniorgutta
Marius Johnsrud hamret inn 1-0 og Junior Elite-gutta kriget over hele banen og vant fortjent mot HamKam.

Et ungt og lekent, men også meget bestemt Junior Elite-lag startet høstsesongen i Interkrets A på en fabelaktig måte da de meget fortjent sendte HamKam hjem til Hedmark med 0-2 i bagasjen. Dermed byttet de to lagene plass på tabellen.

Det var et sterkt juniorlag de gledelig mange fremmøtte i solskinnet fikk se på Niffen. Gutta tok tak i matchen fra start, og bare 12 minutter var spilt da Marius Johnsrud hamret inn 1-0 på et lekkert langskudd. Utover i første omgang var det et spillemessig bare bedre og bedre Nordstrand-lag som vasket fram noen riktige store sjanser. Og hjemover var det full stopp. Her skulle det ikke slippes til målsjanser. Gutta kunne og burde ledet mer til pause. Både i første og andre omgang dirret tverrliggeren etter nye gode Nordstrand-skudd. Men først 10 minutter før slutt kom den endelige spikeren i kista da Bjørn Martin Kristensen resolutt satte 2-0 alene med keeper.

Etter hvilen hadde gjestene fått med seg en alvorstale i garderoben og presset Nordstrand mye hardere. De stresset også hjemmelaget, som ikke fikk spillet til å gli som de første 45. Men det oppofrende forsvarsspillet gjorde at vi nærmest bare satt og ventet på den kontringen som gikk helt hjem og avgjorde kampen. Og den kom til slutt etter noen riktig store sjanser som ikke førte frem.

Alt i alt en meget fortjent seier til de hvite og blå, som fikk en glimrende start på høsten.

Se hva HamKam skriver om kampen her: http://www.hamkam.no/nyheter/twiddy-vi-moter-ikke-opp-fra-start

I LSK-hallen spilte Lillestrøm og Fredrikstad 1-1. Mens Sarpsborg 08-Follo og Vålerenga-Stabæk spilles i dag.

Stabæk på Nadderud er neste oppgave for gutta våre.