Strålende seriestart for Juniorlaget

Publisert 21.03.2015 kl.2.03

(Nordstrand-Holmlia 8-2) Gjestene tok ledelsen, men til slutt var det bare ett lag på banen - et godt Nordstrand-lag.

Strålende seriestart for Juniorlaget
Petter Kristiansen satte årets første mål for Nordstrand.

Juniorlaget viste friske takter da de åpnet fotballsesongen med storseier mot Holmlia. Fjorårets interkretslag ga oss en kalddusj med en vakker skåring etter 22 minutter, men i minuttene før pause snudde kampen. 43 minutter var spilt da årets første goal var et faktum. Markus Woldsund satte hodet på et hjørnespark, og i boksen sørget Petter Kristiansen for å viderebringe ballen i mål til en meget fortjent utlikning. Bare to minutter senere, i omgangens siste sekunder, kom Magnus Aaløkken alene gjennom og trillet ballen i mål.

Vi trodde vi lå under til pause. I stedet fikk vi plutselig ledelsen. Og det var ingenting å si på det, selv om to så sene mål kom på et heldig tidspunkt. For juniorgutta hadde spilt tålmodig og med høy presisjon hele omgangen, ikke latt seg sette ut av spill av et baklengsmål, og radet opp fine angrep gjennom samfulle første 45.

Andre omgang fortsatte med Nordstrand som det førende laget, og med Holmlia på ivrige kontringer. Det var likevel ikke tvil om hvem som hadde hatt ballen mest, og hvilket lag som hadde løpt i mellom og blitt slitne. Og da avgjørelsen falt etter 65 minutter, falt den fort. Omar Bouignane klinket til fra 20 meter på en retur etter hjørnespark og laget 3-1. Bare minuttet senere ble Petter Kristiansen spilt fri inne i boksen og det sto 4-1. Og så satte nykommer Usman Shakoor inn 5-1. Tre mål på tre minutter og matchen var punktert.

Usman Shakoor satte siden også 6-2 like etter at Holmlia hadde redusert, før Magnus Aaløkken også ble tomålsskårer med 7-2 og Eirik Sundby gjorde 8-2 på straffe.

Vi gratulerer med en flott start.