Sto i mot i Sarpsborg

Publisert 04.06.2018 kl.13.57

(Sarpsborg 08-Nordstrand 2-2) Trass i at de kom bakpå to ganger, maktet junior elite å ta med seg poeng - og nesten tre - på Sarpsborg stadion også.

Sto i mot i Sarpsborg
Det ble en svært spennende kamp på Sarpsborg stadion. Der begge lag var fornøyd med å ta poeng fra hverandre.

Etter fire strake seire i serien og to cupavansement ble det årets første uavgjort da juniorgutta gjestet Sarpsborg 08. Det var både våre gutter og hjemmelaget delvis misfornøyde med, men sett tilbake var kanskje uavgjort et greit resultat.

Det manglet imidlertid ikke på verken drama, intensitet eller målsjanser da to gode lag møttes. På overtid var begge lag alene med keeper uten å skåre, så dette levde helt inn!

Hjemmelagets meget robuste midtstopper Hasan Jahic fikk dundre inn 1-0 med hodet på hjørnespark allerede etter 7 minutter. Men ut av nesten ingenting sørget Younes Amer for utlikning etter 14.

Samme storvokste midtstopper knuste inn 2-1 på en ny corner minuttet før pause. Det var surt, siden Nordstrand-gutta hadde vartet opp med flere flotte angrepskombinasjoner som førte oss alene med en svært god 08-keeper Sander Thulin.

Sarpsborg hadde mest ball både før og etter hvilen.
Men hardtarbeidende juniorgutter fra Nordstrand skapte minst like mange sjanser. Og da 71 minutter var spilt banket Mikkel Breen inn 2-2 etter at Sander Sønsterud først hadde fått sitt forsøk blokkert. Ettertrykket i boksen var meget solid fra Nordstrand-gutta hele kampen gjennom.

Et rystet hjemmelag ble utspilt ved flere anledninger de siste tjue minuttene etter at Nordstrand hadde gjeninntatt serieledelsen, noe som ga store Nordstrand-muligheter. Men hjemmelagets svært gode målmann fortsatte å stå i veien. Sarpsborg 08 var heller ikke tilfreds med poengdeling og kjørte også helhjertet for å få inn den avgjørende goalen. På overtid var det de som fikk den gedigne sjansen, etter at vi surret defensivt på vår egen dødball. Men yngstemann Elyounussi, Anwar, som har debutert for Tippeligalaget til Østfold-klubben og fikk denne sjansen alene med Vemund Gulbrandsen, prikket stolperoten hardt jaget av Amin Asskali i den situasjonen. Dermed ebbet det ut med en U - noe begge mannskap bør kunne leve godt med.

Sarpsborg 08 sitt referat leser du her:

Resultater 5. serierunde Interkrets A:
Vålerenga-Bærum 3-0
Follo-Stabæk 1-4
HamKam-Lillestrøm 2-1
Sarpsborg 08-Nordstrand 2-2

På toppen av tabellen ligger Nordstrand sammen med Stabæk med 13 poeng. Vålerenga er like bak. Nettopp Vålerenga er neste utfordring når de kommer til Niffen på torsdag kl 18.30. Uka deretter avsluttes vårsesongen borte mot Stabæk for vårt juniorlag. Gutta våre har imponert hittil, men nå venter de to kanskje aller tøffeste.

Tabellen

Heia Nordstrand!