Sterkt poeng mot Sarp

Publisert 06.06.2019 kl.20.12

(Nordstrand-Sarpsborg 08 1-1) Et godt Nordstrand tok poeng fra et godt Sarpsborg 08 på Niffen i går.

Sterkt poeng mot Sarp
Junior Elite-kaptein Tage Haukeberg var god mot sterk motstand da Nordstrand klarte uavgjort mot Sarpsborg 08.

Juniorgutta tok et viktig og sterkt poeng da et godt Sarpsborg 08 gjestet Niffen i Interkrets A. Østfoldingene har uten tvil et av de beste lagene på juniorsiden, og er faktisk det eneste laget i serien juniorene våre aldri har slått, men i en sterk andreomgang på Niffen hentet Nordstrand inn gjestenes ledelse og kunne også stukket av med alle poengene. Eliteseriejuniorene hadde imidlertid både ledelsen, ballen mest i første omgang og ville også gjerne ha alle tre mot slutten, så uavgjort var nok et resultat begge lag kan leve med.

Sarpsborg 08 kom til Nordstrand blant andre med Ismaili Coulibaly med fire eliteseriekamper i beltet denne sesongen. Og afrikaneren sendte da også gjestene i føringen etter 25 minutter. Måten det skjedde på kunne vi imidlertid gjerne unngått. Et ulykksalig ballmist av Amin Asskali sendte Sarpsborg 08 fem mot en i en situasjon der hjemmelaget hadde hjørnespark, og den kontringsmuligheten lot ikke gjestene gå fra seg.

Hele resten av matchen var imidlertid Amin og resten av Nordstrand-forsvaret meget gode, og toppspissen fikk ikke flere muligheter selv om han var svært delaktig i mye av det 08 foretok seg.

Etter pause overtok hjemmelaget mye av spillet, og omgangen må kunne betegnes som meget god av våre gutter. Det var fortjent da Bjørn Martin Kristensen laget 1-1 etter 70 minutter, en lekker skåring av Bjørn, som også kom etter godt forarbeid og angrepsspill iscenesatt av Endrias Nikedimos og Tage Haukeberg.

Etter noen nesten-kamper mot FFK og LSK gjorde poenget godt for gutta våre.

Gøyalt er det også at de yngste viser seg fram og tar steg. Henrik Tangen spilte en meget god kamp i sin første fra start på dette nivået, og Sverre Sandal fikk igjen måle krefter mot tøffe gutter tre år eldre enn seg selv.

Sarpsborg 08 omtaler Nordstrand-gutta som et godt lag i sitt kampreferat.

Og det er vi enig.