Sprang fra Sprint

Publisert 16.10.2017 kl.15.43

(Sprint/Jeløy-Nordstrand 0-7) Den første av to etapper som kan sikre Interkrets-A billett for juniorene ble gjennomført i full fart.

Sprang fra Sprint
Mikkel Breen og lagkameratene hans gjorde jobben på Jeløya.

Det gjenstår bare en prøve før Junior Elite har oppnådd sesongens store mål. På torsdag kl 20.15 venter Drøbak/Frogn på Niffen. Vinner juniorgutta den, har de tatt steget opp til Interkrets A.

I nest siste kamp spilte gutta borte mot Sprint/Jeløy. Selv om hjemmelaget slett ikke var ufarlige, endte det med kalasresultat for våre gutter. Det var noe flatterende etter spill og sjanser. Visst var Nordstrand-gutta det førende laget, men kampen var langt jevnere enn man skulle tro når en titter på resultattavla. Magnus Aaløkken laget det første viktige målet etter 10 minutter, nydelig framspilt av Aleksander Berg. Fem minutter senere stanget Jacob Stubberud inn 2-0 på hjørnespark, og gjestene hadde fått kampen akkurat dit de ville. Det skal sies at Sprints keeper nok burde avverget den 2-0 skåringen.

I motsatt ende vartet Nordstrand-keeper Vemund Gulbrandsen opp med en rad fine redninger, og det var med på å lage det resultatet som til slutt ble. I minuttene før pause var Magnus Aaløkken og Aleksander Berg igjen frampå, og med 4-0 til pause var halve jobben gjort.

Andre omgang ble ikke av årets beste fra Nordstrand-gutta. Fra begge lag ble det begått mange feil, og dermed fikk vi en heftig hawaii-fotball-omgang hvor angrepene bølget fram og tilbake etterhvert som man mistet ballen. Nordstrand løp imidlertid fortest. Vemund fortsatte å redde i vår ende av banen, og noen flotte skåringer det siste kvarteret, to fra Jonatan Smerud og en signert Ismael Bahij, gjorde at vi gikk av banen med en svært solid 7-0 som ikke helt yter Sprint/Jeløy rettferdighet.

Heia Nordstrand!