Spilte jevnt med Berlin

Publisert 05.11.2015 kl.0.54

(Hertha Berlin-Nordstrand 2-0) Juniorgutta avsluttet sesongen i Berlin med en meget solid prestasjon mot Hertha. Petter Kristiansen ble kåret til Årets spiller

Spilte jevnt med Berlin
Kasper Fløtten og de andre Nordstrand-juniorene ga Hertha Berlin meget god match.

Tre dager til ende i Berlin
Juniorlaget feiret suksessesongen med tre dagers avslutning i Berlin. Bundesliga på Olympiastadion, hockey i Mercedes Benz Arena og gullmedaljer utdelt av Rune Jarstein under søndagsmiddagen var blant høydepunktene. Men også sportslig ble Berlin-turen meget god.

God kamp
For et hardtarbeidende Nordstrand, slik vi har sett dem hele året, ga navngjetne Hertha Berlin meget god kamp lørdag formiddag. Hjemmelaget hadde mest ball, men Nordstrand forsvarte seg ypperlig, spilte med lave skuldre og var minst like vasse framover. Magnus Aaløkken hadde blant annet muligheten alene med målvakten tidlig i andre omgang og det hadde vært fullt mulig å ta ledelsen i den fantastiske Olympiaparken.

Men etter 70 minutter fikk vi aldri klarert ordentlig i egen 16, og vertene tok ledelsen. Bare fem minutter senere sto det 2-0. Ikke ufortjent, Hertha Berlin hadde festet et solid grep utover i andre omgang. De for anledningen sorte Nordstrand-gutta sto imidlertid distansen fint etter å ha fått friske bein på banen mot slutten, og kom fra oppgjøret med en solid dose tro på egne ferdigheter. 9 av de 11 som startet kampen holder junioralder også neste sesong.

Årets spiller
Søndag kveld var den tradisjonsrike avslutningsmiddagen som markerer at sesongen er over.

PETTER KRISTIANSEN fikk statuetten som Årets spiller 2015. Han fikk også flest stemmer i guttas Spillernes spiller-kåring, hvor også Magnus Aaløkken, Yngvar Bonde og Eirik Sundby fikk en del stemmer. Sammen med gullmedalje for seriemesterskapet, utdelt av Hertha-målvakten Rune Jarstein, og den mindre smigrende prisen Årets styggeste spiller for flest kort utdelt av dommeren i løpet av året, ble Petter mestvinnende denne kvelden. Vel fortjent.

MAGNUS AALØKKEN fikk også mye metall. Både toppskårerpremien og prisen som Årets unge spiller havnet hos Magnus.

YNGVAR BONDE fikk utmerkelsen Årets lagspiller, ikke minst for alt grovarbeidet han har utført for at Petter og Magnus skulle kunne briljere offensivt.

Lagkaptein Eirik Sundby fikk også overrakt Oslo Fotballkrets sin pokal av Rune Jarstein som bevis på at juniorlaget er kretsmestere i Oslo 2015.

Nå tar juniorlaget 14 dager ferie før den spennende sesongen i Interkrets 2016 begynner mandag 16. november.

jr-berlin_hygge

Magnus Aaløkken, Yngvar Bonde, Jørgen Skagen og trener Lars Richard Bache ser ut til å kose seg på tysk restaurant på avslutningskvelden.

jr-berlin_pokal

En stolt lagkaptein Eirik Sundby fikk kretsmesterpokalen overrakt av Rune Jarstein i Berlin.

jr-berlin_sightseeng

Litt kultur og sightseeing i nydelig høstsol ble det også tid til.

jr-berlin_spiller

Petter Kristiansen ble kåret til Årets spiller for Nordstrand i 2015.

jr-berlin_lag

Nordstrand-troppen som spilte sesongens siste kamp mot Hertha Berlin.

Vi gratulerer Juniorteamet med en fantastisk sesong og gleder oss til å følge dere i interkrets-serien kommende sesong!