Solid prestasjon av juniorlaget

Publisert 14.05.2015 kl.10.28

(Kolbotn-Nordstrand 0-3) Juniorgutta fikk det lettere enn forventet borte mot Kolbotn. Årsak: Gutta var gode!

Solid prestasjon av juniorlaget
Yngvar Bonde tilbake fra skade vikarierte som kaptein i en fin juniorkamp i går kveld.

En sterk juniortropp med blant annet begge kapteinene ute gjorde fem endringer på laget som presterte sist uke og kjørte over Kolbotn på Sofiemyr. 3-0 seieren kunne godt vært større, men Kolbotns unge målvaktstalent vartet opp med flere klasseredninger.

En ting er å stille en sterk tropp, noe annet er å prestere. Men de for anledningen helblå fra Nordstrand tok tak i kampen fra start og så seg aldri tilbake. Både aggressiviteten og duellene, men også pasningsspillet og spillegleden gledet. Klarer vi å kombinere de to helt sentrale elementene er vi gode.

Etter å ha styrt det hele, men ikke skåret, satte Magnus Aaløkken og Usman Shakoor hver sin vakre skåring etter cirka 30 og 40. Det var en meget fortjent pauseledelse. Andre omgang startet like bra. Magnus Aaløkken satte sin andre etter en time, og det kunne og burde blitt flere mål på gjestene både før og etter den. Men 3-0 var meget solid.

De to siste treningene har juniorgutta vært veldig gode. Nøkkelen til å prestere i kamp ligger der. Det er svært vanskelig å være trener og ta ut elleveren om dagen. La det fortsette sånn!

TABELLEN