Sløste mot Holmlia

Publisert 15.06.2015 kl.20.59

(Holmlia-Nordstrand 2-2) Juniorlaget spilte godt og hadde et solid overtak i banespillet, men måtte likevel skuffet nøye seg med ett poeng.

Sløste mot Holmlia
Juniorgutta likte ikke å avgi poeng mot Holmlia søndag.

De unge håpefulle festet et solid grep om kampen fra første spark. Var ballsikre og jobbet hardt, og skapte stadig sjanser. Til slutt lykkes da også Magnus Aaløkken med å plassere ballen i mål etter et flott forarbeid av Lars Sønsterud. Holmlia lå lavt kampen igjennom og bortelaget skapte målsjanser på løpende bånd, men i mål skulle ikke ballen mer. Uten å ha hatt en skikkelig sjanse blåste imidlertid dyktige Islam Darlista et frispark i vårt nett noen minutter før hvilen. Det var ikke helt etter spill og sjanser at det sto 1-1 halvspilt.

Men dette var dagen da det ikke skulle gå vår vei. Andre omgang startet som den første, og vi vasket fram sjanse etter sjanse, men den satt ikke. Vi skåra et flott mål, men Petter Kristiansens vakre skudd fra distanse etter corner ble viftet ned av assistent for offside på mållinjen, en god stund etter at dommeren hadde dømt mål og vi jublet. Utgjort.

Så skjedde det i motsatt ende i stedet. Et nytt frispark, samme skytter, og plutselig var hjemmelaget i teten. Vi hadde nok hatt ti målsjanser på dette tidspunktet.

Heldigvis ordnet Markus Woldsund umiddelbart 2-2 med hodet på et langt innkast fra Stian Høgh. Men heller ikke de siste minuttene ville ballen i mål flere ganger, tross opplagte muligheter til langt ut i tilleggstiden.

Skuffet måtte juniorgutta se at to poeng gikk fløyten. Men det er viktig å ta med seg det vi gjorde bak resultatet, for det var mye bra. Og torsdag er det toppoppgjør på Niffen mot serietoer Heming! Da er uflaksen brukt opp.