Skuffende prestasjon av juniorlaget

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

(NIF-Asker 2 2-2) Et tamt juniorlag fikk med nød og neppe med seg ett poeng i hjemmekampen mot Asker.

Skuffende prestasjon av juniorlaget

Petter Kristiansen satte et straffespark på overtid og sørget for et viktig poeng for Nordstrand-juniorene mot Asker. Han måtte att på til sette to, siden det første sparket traff nettmaskene før dommeren hadde blåst. En sterk prestasjon av midtbanespilleren som holdt hodet kaldt. Det var innbytter Omar Bouignane som skaffet straffesparket med en bra prestasjon da han satte fart mot målet da de fleste andre hang med hodet over allerede tapte poeng.

Petter Kristiansen var også mannen bak Nordstrands ledermål - en skåring som var vårt beste angrep i kampen. Et flott framspill fra Marcus Bjark tredde gjennom Magnus Aaløkken på et godt løp. Han traff Petter presist i boksen, som også hadde tatt et godt løp og satte kula sikkert i kassa.

Der stopper også det meste som var positivt.
For dette var den svakeste kampen de hvite og blå har gjort i 2014.

Hjemmelaget opptrådte tamt og uten den nødvendige fighterviljen. Halvveis i duellene, halvveis i løpene - de gangen vi var i dueller eller tok løp.

Etter et litt heldig 0-0 til pause ble gutta forsøkt vekket i pausen, tre bytter ble gjort, og en midlertidig bedring inntraff og ga oss ledermålet. Så presterte vi igjen på finurlig vis å forære bort et utlikningsmål på en måte som var symptomatisk for den litt halvhjertede innsatsen som ble lagt for dagen. Og da gjestene også fikk lov å lage 2-1 på klønete vis så det riktig svart ut.

Vi krever mer av gutta enn vi fikk denne kvelden, og heldigvis er det mulighet for revansje allerede torsdag i en tøff bortekamp mot et Heming-lag som har fått en god start på sesongen.