Sikret topp 3-plass

Publisert 07.09.2018 kl.13.31

(LSK-Nordstrand 0-2) Et knalltøft Junior Elite nedkjempet hjemmelaget i LSK-hallen.

Sikret topp 3-plass
Det oste vinnervilje av Erling Fjelstad og de andre Junior Elite-gutta da Lillestrøm kom til kort i sin egen storstue.

En meget sterk 2-0 seier borte mot Lillestrøm gjør at eventyrsesongen for Junior Elite har gitt historisk resultat. For seieren åpnet en luke på 10 poeng til nettopp kanarifuglene, en avstand som ville vært fire dersom det gikk som det pleier i LSK-hallen; nemlig hjemmeseier. Tre runder før slutt i Interkrets A er det bare Vålerenga og Stabæk som kan passere de ledende Nordstrand-gutta. Nettopp Vålerenga og Stabæk er motstandere i de to siste serierundene.

Lillestrøm hadde som ventet ballen mest hjemme i sin egen hall. Men de kom til kort mot et Nordstrand-forsvar som storspilte i 94 minutter. Skudd fra avstand og dødballer var det nærmeste hjemmelaget kom Vemund Gulbrandsen i buret. Hardt arbeid og lojalitet til hverandre og kampplanen, gjorde LSK frustrerte. Nordstrand-spillerne bare jobbet og jobbet.

10 minutter ut i andre omgang stjal Younes Amer ballen fra en gul midtstopper helt nede ved dødlinja, tok en frekkis og satte kula i nettet.

Kvarteret før slutt kom en kontring fra øverste hylle. Sander Sønsterud vant ballen, satte opp Christian Njøten, som presist tredde Mikkel Breen på overlapp rundt på kanten. Masse Nordstrand-gutter stormet inn i boksen, og bakerst kom Fouad Chemlal på 45-graders vinkel, Mikkel var presis, og Fouad var nådeløs.

LSK ga aldri opp og trykket på den siste delen av kampen, men det var kvelden da de hvite og blå bestemte seg for å ikke dele ut målsjanser.

Øvrige resultater i Interkrets A i går:
HamKam-Stabæk 2-3
Vålerenga-Follo 7-2