Si hei til vår nye Team Manager!

Sist oppdatert 22.12.2018 kl.13.22

Vi er veldig glade for at Rune Svendsen har takket ja til denne rollen rundt A-laget vårt, da er vi sikre på at det er full kontroll til enhver tid.

Si hei til vår nye Team Manager!

Vi har tatt en liten prat med Rune i en julepyntet Storstue.

Hvorfor ønsker du å være med som Team Manager på a-laget i 2019?
Etter å ha vært med som assistenttrener de to siste sesongene var det ikke et lett valg å trekke seg fra denne rollen etter denne sesongen, men når det kom opp en løsning og et ønske om at jeg skulle være med rundt laget som Team Manager var dette helt klart noe jeg ønsker. Det å skulle bruke 5-6 kvelder i uken fremover var ikke noe alternativ for meg i 2019, men det å få lov til å være med å bidra til videre suksess er helt klart noe jeg ønsker.

Hva er dine styrker?
Jeg er organisatorisk sterk, liker å ha kontroll og orden på ting. Jeg er ærlig, og behandler alle likt, og prøver å se alle og være der for alle.

Hva tenker du om interessen rundt A-laget vårt og hvordan ser du for deg dette nå som klubben skal inn i toppfotballen for første gang i klubbens historie?
Det er ikke til å komme utenom at det ikke har vært trangt om plassen på A-lagets hjemmekamper de siste sesongene, samtidig så vet vi at supporterne finnes der ute, og nå som kampene i hovedsak vil spilles på lørdager i 2019 tror jeg det bør forventes en liten vekst i tilskuersnittet på Niffen. Vi ser på den siste og avgjørende kampen i høst hvor det kom 250+ at det finnes de som bryr seg. Selvfølgelig er det vanskelig for de minste i klubben å gå på kamp når denne spilles kl. 20.15 på en tirsdag, da er lørdager kl. 16.00 et mye bedre tidspunkt. Samtidig merker vi godt at det etter opprykket er en fornyet positivitet til A-laget, og at det er en glede for at vi nettopp klarte dette blant de aller fleste i klubben. Med et ungt lag bestående av mange lokale Nordstrandsgutter håper jeg at alle med hjerte i klubben blir å se på kamper i 2019, gutta trenger støtte fra sidelinjen nå som det skal kjempes på nasjonalt nivå i toppfotballen.

Hva tenker du om spillerstallen?
Spillerstallen er spennende, det er gøy at de aller fleste som var med på opprykket også blir med neste sesong, samtidig er det riktig og viktig at vi får inn noen nye spillere, også noen med erfaring fra høyere nivå enn det vi har vært på til nå. Er det en ting som må trekkes frem som veldig positivt er det samholdet i gruppa, det er et genuint ønske fra samtlige spillere at vi skal lykkes som lag, og alle bidrar på en positiv måte for laget og hverandre.

Nå begynner teamet å sette seg, hvorfor skal en spiller velge å komme til Nordstrand IF?
Hvorfor ikke? I Nordstrand kommer du til en klubb som vil ditt beste, vi ser deg som enkeltspiller, og vi ser laget som helhet. Vi ønsker å utvikle spillere til å få ut det beste, samtidig gjøre våre unge spillere klare for oppgaver på et høyere nivå når tiden er riktig for det. Vi har et godt samarbeid på tvers av lag og idretter og ikke minst har vi fått på plass en fantastisk arena. Med nye Nordstrand arena med garderober, treningssenter og Storstua hvor du kan få middag før eller etter økter ligger alt til rette for best mulig utvikling. Og med to helt nye kunstgressbaner med undervarme vil det være perfekte forhold for trening hele året. Til våren settes området rundt matchbanen i stand til å møte vår nye hverdag i toppfotballen, og det skal merkes både på og utenfor at Nordstrand er kommet for å bli.

Vi ses på Niffen 😉