Seier over Oldenborg

Publisert 26.05.2015 kl.22.03

De første 15 minuttene stod NIF for en sjansebonanza av de sjeldne, merkelig nok klarte Oldenborg å ri av det verste presset.

Seier over Oldenborg
Markus Woldsund satt det siste NIF-målet og gutta tok sin femte seier i 3. divisjon. Foto: Solfrid Therese Nordbakk/noblad

God gammel oppskrift
Nordstrandslaget er kjent for å være et spillende lag og de siste årene ikke scoret fryktelig mye på dødball, men det var før gårsdagens kamp mot Oldenborg. NIF-gutta rullet opp den ene sjansen etter den andre, men det var en god gammel oppskrift som måtte til. En corner fra Petter Nyhus, en heading fra Trond Ingebretsen og vips var årets første scroing på corner et faktum.

Nære Oldenborg-ledelse
Oldenborg utlignet etter halvtimen. NIF-forsvaret sover på et raskt tatt frispark og etter hvert kommer et innlegg, forsvaret er på hæla og målscorer Ingebretsen er så uheldig å sette ballen forbi egen keeper. Like etter kunne faktisk Oldenborg tatt ledelsen mot spillets gang, et langt utspill fra Oldenborgs keeper blir tatt ned i mellomrommet av en Oldenborgspiller som slår en nydelig stikker til kantspilleren som er alene med Gruen Österström i NIF-buret, han slår ballen forbi keeper, men kaptein Ingebretsen gir seg ikke, og løper etter ballen, akkurat på streken klarer han å skli ballen unna. Snakk om å være i søkelyset i den første omgangen godest Ingebretsen.

To nye dødballer
Etter 73 minutter får hjemmelaget et frispark i kooridorposisjon, Savas Tirit slår frisparket inn i feltet som Erlend Eikeland stusser videre inn i mål. Bare fem minutter senere får vertene en ny dødball, denne gang en corner som Nyhus slår perfekt inn i feltet og Woldsund kommer seg nydelig fri på første stolpe, han stusser ballen bakover og ballen faller ned i lengste og dermed står det 3-1.

Se artikel i Nordstrand Blad

KAMPFAKTA:
Nordstrand - Oldenborg 3-1 (1-1)

1-0 21 min Ingebretsen (Nyhus)
1-1 30 min
2-1 73 min Eikeland (Tirit)
3-1 78 min Woldsund (Nyhus)

Gk: Eikeland, Madsen Holm, Tirit, Omerovic

3 Poeng: Shakoor
2 Poeng: Madsen Holm
1 Poeng: Gruen Österström

Laget: