Så er det Gutter 2008 sin tur

Sist oppdatert 03.11.2014 kl.0.08

Fotballadministrasjonen har denne gangen vært på besøk hos G2008.

Så er det Gutter 2008 sin tur
Barna følger nøye med

Årgang: 2008
Antall spillere: 50-55
Antall lag: Sikter på 8-10 lag fra og med neste vår.
Antall trenere: 2 hovedtrenere og 12 hjelpetrenere.

Det var en ivrig og engasjert 2008-årgang vi møtte på feltet denne solfylte torsdags ettermiddag. Idrettsgleden var stor blant Nordstrands neste Nyhus eller Ingebretsen. Barna hadde også et meget sterkt publikum i mange skuelystne foresatte. Dette engasjementet er det svært viktig at årgangen utnytter til å danne en sterk foreldregruppe. Klarer man det er utgangspunktet godt for en sterk og sammensveiset årgang.

2008-årgangen er den yngste organiserte årgangen i Nordstrand IF og hadde ved oppstart i 2014 rundt 30 aktive. Vi tok en prat med mannen som har tatt på seg det sportslige hovedansvaret, Thomas Gustavson. Thomas kan fortelle om en stor økning i spillere på trening. Fra å være rundt 30 spillere før sommeren, er årgangen nå oppe i 50-55 spillere på trening. Dette er svært gledelig og det forventes at enda flere strømmer til utover høsten.

2008_1

Godt oppmøte i det fine høstværet

«Hovedfokus er å ha flest mulig ballberøringer, alt vi gjør skal være med ball. Fra oppvarming til avslutning, skal ballen være i fokus» sier Gustavson. Barnas ballmestring er det som skal forbedres og dette syntes i de stadig stigende basisferdighetene.

Det sosiale blir ivaretatt gjennom morsomme treninger og med stor glede på hver økt. «Det viktigste er at vi har det gøy». Vårsesongen ble avsluttet med sommeravslutning der boller og saft stod på menyen, barnas egne favoritt.

Neste år blir høydepunktet å starte med seriespill. Årgangen valgte å ikke melde seg på i seriespill inneværende sesong for i stedet å kunne gi barna en god grunnmur av basisferdigheter før man begynner å spille kamper. Av sportslige oppturer trekkes både ni pasninger innad i laget før mål på en internkamp på trening frem, men også det at samtlige spillere nå tør å nikke ballen.

Vi ønsker 2008 lykke til videre utover høsten/vinteren og gleder oss til å følge utviklingen i årene som kommer.