Rasmus Vinge solgt til Kjelsås

Publisert 22.02.2022 kl.16.51

Rasmus har trent hardt og målbevisst og har nå tatt steget videre på fotballstigen.

Rasmus Vinge solgt til Kjelsås

Thomas Holm sier følgende om overgangen:

«For 1 år siden spurte jeg far Rune Vinge om han ville være med som oppmann rundt laget og la til at jeg ikke kunne garantere at junior var med i troppen hver kamp. Gutten har vokst enormt og tatt store steg og nå er han solgt.

Denne historien er egentlig et bokbilde på hvordan man skal jobbe seg til en proffkontrakt som mange talentfulle unge spillere drømmer om. Skal man bytte klubb, trener og miljø fordi man ikke er tiltenkt en plass i start 11 eren eller skal man trene mye hardere enn resten, være positiv og lærevillig?

Detaljer, repetisjon og valg over lang tid fører til dette, mange orker ikke ta den veien. Det er lettere å snakke om hvor langt man kan nå enn å gjøre den jobben. Lykke til Rasmus, og husk at dette er første steg på en karriere der du selv bestemmer hvor langt du vil nå.»

Vi gratulerer nok en spiller som får proffkontrakt høyere opp i divisjonene gjennom utdanning i Nordstrand IF.