Per Inge kåret til årets unge trener 2014

Publisert 22.11.2014 kl.12.28

Vår egen A-lagstrener og sportssjef Per Inge Jacobsen (33) ble av Norsk Fotballtrenerforening kåret til årets unge trener 2014.

Per Inge kåret til årets unge trener 2014
Frode Thomassen fra styret i Norsk Fotballtrenerforening delte ut prisen under Cupfinaleseminaret fredag ettermiddag. Foto: Ivar Thoresen/Norsk Fotballtrenerforening

Fredag var det offisiell åpning av årets cupfinaleseminar, der Norsk Fotballtrenerforening også delte ut sine priser for årets trener for menn og kvinner, årets ildsjel og årets unge trener. I tillegg fikk Egil Drillo Olsen en ekstra utmerkelse, da han ble gjort til hedersmedlem av trenerforeningen. Vår egen A-lagstrener og sportssjef Per Inge Jacobsen (33) ble kåret til årets unge trener 2014.

I statuttene for å bli kåret som årets unge trener i Norsk Fotballtrenerforening heter det blant annet:
«Prisen "Årets unge trener" tildeles enkeltpersoner som på en meget fortjenestefull måte gjennom sitt trenervirke har bidratt til å utvikle lag og enkeltspillere innenfor området spillerutvikling og norsk breddefotball. Årets unge trener skal være under 35 år. Årets unge trener må være medlem av Norsk Fotballtrenerforening».

I vurdering av Per Inge som Årets unge trener er det fremhevet og vektlagt at det er spennende og bra å se at en ung trener:
- først bruker tid og utvikler seg i en stor klubb
- tar veien og står på egne «bein» i annen klubb
- bruker sin erfaring til det beste for spillere, klubben og norsk fotball – og lykkes!»

Les hele begrunnelsen i artikkelen fra Haugesunds Avis.

Se også artikkel på fotball.no.

Per Inge takker for den meget overraskende og ikke minst hyggelig overrekkelsen:
"Jeg er først og fremst veldig glad for å være i en så flott klubb som NIF med en super spillergruppe. Prosjektet med å få NIF opp en divisjon startet etter nedrykket for to år siden. Det er derfor på sin plass å takke alle som har støttet oss på veien! Støtteapparatet gjennom disse to årene med Gunnar Ingebretsen, Steinar Jørgensen, Egil Ohm, Kenneth Wilsgård og Thomas Holm, samt den viktige støtten fra styret, i hovedsak representert ved Thor Einar Andersen og Gunnar Flaten med fler, har vært avgjørende faktorer for at vi har lykkes så langt."

Nordstrand fotball gratulerer med prisen og er stolte av at klubben er satt på kartet også når det gjelder trenere. Vi er meget glade for å ha Per Inge i klubben.