Overraskende finalebragd

Publisert 07.08.2018 kl.20.19

Med tålmodighet, samhold og innsats kan alle oppleve noe helt utrolig i den idretten vi alle er så glad i.

Overraskende finalebragd

"I vinter jobbet vi hardt for å få på plass et tilbud til jr. 3. Det er viktig at klubben har et tilbud til gutter som detter utenfor klubbens satsing på elite og jr. 2 som holder et meget høyt nivå.

I det legendariske 2001-kullet vet vi det er mange gutter som ønsker å fortsette å spille fotball og for å ha en ekstra gulrot blir vi enig om å melde på et lag i Norway Cup. Alle 2000- og 2001-spillere på jr. 3 får tilbud, i tillegg spør vi alle som tilhører jr. 2-stallen, men som spiller en del kamper på jr. 3 for å få kamptrening. Ryktet sprer seg og flere melder seg på fra jr. 2 og gode kamerater fra jr. elite ønsker også å delta, hvis det passer i oppkjøring til høstsesongen.

Én spiller gjør comeback på jr. 3 etter å ha sluttet for 2 år siden og vi får i siste liten med en keeper som har lagt opp, men som ønsker å spille en siste gang med gode kompiser.

Til slutt er vi 18 gutter. 3 fra elite, 6 fra jr. 2, og 9 fra jr. 3 (inkl. comeback-gutta)

Vi samles til to treninger i forkant av cupen og stiller spent til første kamp på Lambertseter stadion. Seier 3-0 over Åsane. En feiende flott kamp. Kan vi gå til A-sluttspill?

Kamp nummer to går på Ekeberg mot Strindheim Toppfotball 2, som vant sin første kamp. Nok en kjempekamp. Seier 2-0. A-sluttspill er i boks.

Kamp nummer tre går på Rustad mot Alvdal. Vi vet at hvis vi blir puljevinner slipper vi 8-dels finale, men nå er det slitne kropper og skader begynner å komme og vi velger å gjøre en del endinger.

Vi taper, men blir likevel puljevinner.

Det innebærer at neste kamp er kvartfinale fredag. Der møter vi meget gode Sotra, som gutta har sett rundspille Lyn i 8-dels finalen. Nok en kjempekamp og vi vinner 2-0.

Semifinale neste og dette er første gang vi stiller med alle tre gutta fra elite i startoppstillingen. Vi møter Stjørdals/Blink. De har slått ut Bordeaux i kvartfinalen og dette blir en tett og jevn kamp. 0-0 og seier på straffekonk. Stjørdals/Blink vinner for øvrig bronsefinalen.

I finalen møter vi Djerv 1919 som kommer til finalen med 35-2 i målforskjell. Djerv 1919 består i hovedsak av spillere fra deres G19 elitelag. Flere av spillerne har kamper for A-laget som leder 4. div. i Rogaland fotballkrets. Det ble tap 3-4 på overtid, etter å ha ledet 3-1. Skader, slitne ben og mye bytter. Alle skal selvsagt spille og oppleve dette.

Målscorere i finalen var som det skal være: 1 fra elite, 1 fra jr. 2 og 1 fra jr. 3.

-At Nordstrand er i Norway cup finale har vi opplevd mange ganger før, men forutsetningen denne gang var veldig annerledes. Vi håper dette er en inspirasjon til alle om at med hard jobbing og godt samhold kommer man utrolig langt og kan oppleve stolte øyeblikk. Mange klubber satser hardt inn mot Norway cup og det er mange gode lag som er med."

Vi gratulerer med et flott sølv i Norway Cup!