Opprykk og karakter A!

Publisert 20.10.2017 kl.22.41

(Nordstrand-Drøbak/Frogn 4-0) Junior Elite er klare for Interkrets A! Vi deler ut toppkarakter til juniorgutta!

Opprykk og karakter A!
We are the champions! Det var velfortjent høy partyfaktor i garderoben i går kveld etter en kanonsesong av Junior Elite-gutta. Se video nederst i saken.

"Nordstrands juniorlag slo Drøbak/Frogn 4-0 på Niffen i går. Dermed er de hvite og blå klare for Interkrets A 2018! Der venter de øvrige sju beste fotballagene på Østlandet; Stabæk, Vålerenga, Lillestrøm, Sarpsborg 08, HamKam, Bærum og Follo. Fredrikstad rykket ned, og bytter plass med Nordstrand.

Etter 206 økter (treninger og kamper) siden 10. november endte junior elite-gutta ett poeng foran Lyn Toppfotball og kunne meget fortjent feire seieren. Tre av gutta har over 200 av disse øktene.

I 18 seriekamper har gutta klint til. En av dem var en underprestasjon da de tapte borte mot Lørenskog, men gevinsten av det tapet var at seieren kunne feires på hjemmebane i siste serierunde. Den enorme muligheten de fikk til å avgjøre serien to mann alene mot keeper i 96. spilleminutt borte mot opprykkskonkurrenten Lyn i seriefinalen for tre uker siden hadde samme effekt. Lite er deiligere enn å ta det hjemme helt til slutt!

Det var imidlertid et juniorlag noe preget av stundens alvor som tok fatt på den siste oppgaven. Første omgang mot Drøbak/Frogn er kanskje den svakeste omgangen spillemessig gutta har levert i år. Men en knallsterk bakre firer med Mathias Jensrud, Jacob Stubberud, Mikkel Breen og Tage Haukeberg gjorde at heller ikke gjestene var i nærheten. Og da Tormod Simonsen vartet opp med en elegant vending inne i boksen og satte 1-0 etter 33 minutter, var vorspielet i gang. Trenerne visste at Lyn samtidig ledet 3-0 i sin kamp på Kringsjå.

Bare to minutter inn i den andre omgangen ble de flestes nerver roet. Jonatan Smerud gjorde en mektig jobb mot gjestenes forsvar og helt på egenhånd banket inn 2-0. Derfra og ut bød juniorgutta på noe av det vi vet de kan.

Fjorårets og årets toppskårer i Interkrets, Nordstrand-kaptein Magnus Aaløkken, spilte sin siste juniorkamp i karrieren. Og ingenting var riktigere enn at det var han som spikret opprykket opp på veggen på Niffen da han dundret inn 3-0 ti minutter før slutt. Fire minutter senere satte han sitt 52. mål på 42 interkretskamper og fastsatte sluttresultatet til 4-0.

Nordstrand ønsker å berømme Drøbak/Frogn for å gi oss tøff match i den siste avgjørende kampen. Vi fikk ingenting gratis. Vi takker Lyn for kampen om opprykket og ønsker lykke til videre. For tre år siden var det Lyn som var ett poeng foran Nordstrand i samme situasjon. Det var vår tur nå!

Vi gratulerer samtlige spillere, trenere og støtteapparatet på Team Junior med en fantastisk sesong og opprykk til Interkrets A.

Takk også til alle foreldre, besteforeldre, NIF-spillere og andre supportere som møtte opp på Niffen i går og bidro til en flott ramme rundt den avgjørende kampen!

opprykk-youtube