Ola tildelt NFDFs utviklingsstipend!

Sist oppdatert 15.05.2014 kl.0.00

Vår egen dommerkontakt Ola Hobber Nilsen er tildelt NFDFs utviklingsstipend på kr 10.000.

Ola tildelt NFDFs utviklingsstipend!
Norsk fotballdommerforenings utviklingsstipend på kr. 10.000,-.

Her er styrets begrunnelse jfr. innsendt forslag fra flere medlemmer:

Vedkommende har tatt Tippeligaen med storm siden debuten tidligere i år og har gjentatte ganger vist å tilegne seg nivået på en usedvanlig kvalifisert måte. Kroppsspråk og forståelse av spillet og spillerne har blitt håndtert utmerket hver gang kandidaten har fått muligheten på øverste nivå. Ved å tildele prisen til denne kandidaten mener styret at NFDF underbygger og støtter de krav og kvalifikasjoner som norsk toppfotball mener at dommere på høyeste nivå skal være i besittelse av. I tillegg er dette et signal til andre talentfulle dommere på samme nivå, hva som faktisk kreves for å være aktuell som fast inventar blant våre aller beste dommere. Søke utvikling er også nøkkelen for våre beste dommere på nest øverste nivå, vinneren har ved flere anledninger vist at Tippeligaen kan være hans fremtidige arena. Prestasjoner som er vist i vår fornemste serie av vinneren i 2012 er tillitsvekkende og viser at potensialet for ettervekst bak våre erfarne dommere er til stede. Generasjonsskiftet som kommer over oss de nærmeste årene blant våre toppdommere trenger typer og kvaliteter som denne prisvinneren innehar.

Se også Norsk forballdommerforening.

Klubben gratulerer med stipendet og flott omtale!