Vant 4-0 i lokaloppgjøret

Publisert 21.08.2015 kl.15.21

(KFUM-Nordstrand 0-4) Meget god defensiv jobb veide opp for ikke like god ballbehandling da Nordstrand-juniorene knuste KFUM 4-0 og fikk en luke på toppen av tabellen.

Vant 4-0 i lokaloppgjøret
Eirik Sundby var banens beste mot KFUM.

Kaptein Eirik Sundby (bildet) og resten av forsvarsfireren - deriblant den 16 år gamle midtstopperen Jon Østgård - gikk i bresjen da Nordstrand-juniorene nektet vertene fra KFUM å skape farligheter i lokaloppgjøret på KFUM Arena. Meget god defensiv jobb gjennomsyret Nordstrand-laget. Og etter en tidlig flott skåring ble det til slutt hele 4-0 til Nordstrand.

Petter Kristiansen tar stadig nye steg, og denne kvelden nikket han inn et frispark fra nevnte Sundby allerede etter 10 minutter. Din første goal på hue, Petter?

Siden lå Nordstrand-gutta meget godt og nektet hjemmelaget rom, fikk en rad gode brudd og stormet i angrep. Men presisjonen og ballbehandlingen var ikke helt i samme klasse som jobben som ble lagt ned denne kvelden. Gutta spilte trangt og gjorde for mange vanskelige valg med ballen. Dermed fikk også KFUM overangsmuligheter, men de klarte aldri å utnytte dem.

Både Magnus Aaløkken og Markus Woldsund testet om aluminiumet i tverrliggeren var solid, og Nordstrand var det klart førende laget i antall sjanser selv om vi gjerne skulle sett mer godt spill.

Det siste kvarteret kom også skåringene. En KFUM-spiller satte knallhardt ballen i kassa forbi egen keeper og derfra og ut var det kjørt. Usman Shakoor skåret 3-0 etter at hissige Nordstrand-gutter fulgte opp en lang ball, og så fikk Petter Kristiansen æren av å dundre inn 4-0 på en utsøkt kontring som var kveldens angrep.

Flere av lagene i toppen av tabellen avga poeng denne runden, og de hvite og blå fra Nordstrand har fått en luke på toppen av 1. divisjonstabellen.

Nå skal den luken tas vare på med enda hardere jobb og enda mer konsentrasjon. For ingen av kampene hittil i høstsesongen har vært så gode at vi har råd til å lene oss tilbake og være fornøyde. Tross storseier i går var det spillemessig langt unna det gutta presterte store deler av vårsesongen.

Neste Juniorkamp: Torsdag 27. august kl 20.15 mot Kjelsås på Hallagern