Petter Nyhus til Elverum

Publisert 20.08.2015 kl.20.52

A-lagets Petter Nyhus flyttet forrige uke til Elverum pga. studier og fikk samtidig tilbud om prøvespill med 2. div.laget Elverum Fotball. Det gikk såpass bra at han ble tilbudt kontrakt.

Petter Nyhus til Elverum

Petter Nyhus (født 1994) er per dags dato nummer 7 på klubbens adelskalender med sine 85 kamper. Gutten som er kjent for sin silkefot fikk med seg 43 målgivende pasninger og 23 mål for klubben.

Trener Per Inge Jacobsen sier følgende om overgangen; "Vi i NIF er selvsagt stolte over å være med på å bidra til at en ny spiller får prøve seg på et høyere nivå enn det klubben kan tilby per i dag, vi håper Petter vil få noen fine sesonger på et godt 2. divisjonslag med ambisjoner om å nå toppfotballen igjen".

Nordstrand IF ønsker Petter lykke til videre i Elverum og vi håper selvsagt å se Petter tilbake i den blå-hvite draktene så snart studiene er ferdig.