Gutter 2002 vant Arvika Cup - sammen

Publisert 02.07.2015 kl.12.45

G2002 vant Arvika Cup, noe hele årgangen har vært med å bidra til!

Gutter 2002 vant Arvika Cup - sammen
God stemning før siste kampen for lag 4 - som endte med seier 3-2

Admin-teamet med Morten Harsem i spissen hadde som vanlig gjort en strålende jobb, og denne gangen ble de 70 guttene kjørt i en ”fancy” toetasjers buss.

For tredje året på rad reiste 2002-gutta i samlet flokk til Arvika for å spille fotball, men kanskje først og fremst kose seg med gode venner. Vi reiste nedover på torsdag kveld, og alle fem lagene fant seg godt til rette på Taserudskolan – som vanlig. Det ble litt enkel grilling allerede første kvelden, før alle sovnet godt på sine deilige luftmadrasser.

Så startet kampene tidlig fredag formiddag, og i år stilte vi med fem lag. Ett førstelag, og resten godt blandet.

Uvant med 11'er fotball
Alle gutta spilte god fotball, og for mange var det uvant å spille 11'er – og mange av gutta spilte sammen for første gang. Det gjør prestasjonene enda bedre. Hele helgen gikk fort og alle koste seg sammen – hele tiden.

Nok en gang hyggelig at så mange foreldre delte lørdagskvelden sammen med oss, hvor vi alle koste oss med enda mer grilling. Kvelden ble avsluttet med loddslag hvor Familien Aune Johannessen vant alle premiene.

Dette var også siste tur med Malthe som nå har flyttet hjem til Danmark.
Det ble en hyggelig, men trist avslutning.

Her er kort om hvert enkelt lag:

NIF 3 hadde Thor Einar og Ragnar som trenere. Her ble det både tap, uavgjort og en rekke seire. Den tøffeste kampen ble kanskje mot NIF 2 i kvartfinalen I B-sluttspillet. Denne kampen ble avgjort på straffekonk – hvor NIF 3 trakk det lengste strået. Semifinalen endte dessverre med et knepent tap 40 sekunder før slutt. Trenerne er imponert over læringskurven til spillerne og berømmer enkeltspillere og laget for sterke prestasjoner.

Konrad viser laget hvordan taktikken bør legges opp.

Johan, Bjørn Ø. og Harald var ansvarlig for lag 5. Vi ble nr. 3 i gruppen med lik poengsum som nummer 2. I 1/8 dels finalen spilte vi vår beste kamp og vant 3-0. Det var en stor prestasjon å komme til kvartfinale. At vi taper denne kampen mot laget som tar sølv, kan vi leve godt med. Guttene har vist stor fremgang i 11'er fotball. Det sosiale mellom alle spillere på alle lag har vært strålende. Vi voksne ser at dette er en meget sammensveiset og fin gruppe som vi er stolte av.

Terje og Werner hadde ansvaret for lag 4. En fantastisk gjeng med gutter som spilte for hverandre og koste seg både på og utenfor banen. Det var meget god stemning blant gutta til tross for en del “stang-ut” kamper. Her ble det dessverre en del ettmålstap, men vi gikk heldigvis seirende ut av cupen med en enmålsseier i plasseringskampen 3-2. God stemning!

Nordstrand 1 hadde Emilio og Tore som trenere, og åpnet turneringen med å slå svenske Dalen 2-1 i en tøff kamp. Etter at de kom seg videre til A-sluttspillet som puljevinnere, møtte de til slutt samme Dalen i finalen. Der vant vi 6-4 og vant hele turneringen! Det må anses å være gledelig. Det sosiale i turneringen er noe av det herligste vi har både vært vitne til og vært med på selv. I underkant av 70 barn fordelt på fem 11'er-lag er helt unikt, spesielt når stemningen holdes så god som den gjør gjennom hele helgen. For en fantastisk gjeng!

Axel tok i mot pokalen som kaptein og resten av laget jublet med - både på traileren og alle foran

Lag 2 hadde Magne og Ronny som trenere.
Her var det også god stemning, og laget både vant og tapte kamper. God læring, og høydepunktet i cupen kom da Felix skjelte ut hele stadion, både publikum og spillere da de lo av en uheldig Nordstrandspiller. God lagånd og et flott forbilde! Alt i alt en meget god turnering, hvor samhold og vennskap kom i fokus!