Artige fakta

Publisert 30.06.2015 kl.13.37

Når vårsesongen nå er ved veis ende og spillere og støtteapparat tar seg en velfortjent ferie, drister vi oss utpå med noen artige fakta.

Artige fakta
200 mål har Nordstrand scoret under trener Per Inge Jacobsen

200 mål
Da Markus Woldsund satte inn sin andre scoring for dagen mot Grei på lørdag, sørget han for å score det 200 offiselle målet under hans nåværende sjef. Per Inge Jacobsen har ledet Nordstrand i 74 offisielle kamper og har altså i snitt jublet 2,7 ganger for mål i hver kamp. Totalt med treningskamper og vinterturneringer har Jacobsen ledet NIF i 99 kamper, han vil derfor ha et aldri så lite jubileum i treningskampen mot Østsiden 27/7. Hovedtreneren har uansett et stykke opp til adelskalenderens store fører, kaptein Trond Ingebretsen står nemlig bokført med 172 offiselle kamper.

Flere jubilanter kommer
Remi Memishi spilte lørdag sin 50 offiselle kamp for NIF, etter 72 minutter av kampen valgte han å bidra til jubileumet med å sette inn sin scoring nummer 12 for klubben. Sannsynligvis blir de neste jubilantene Haris Abbas (48 kamper) og Cheikh Niang (94 kamper).

Cato Vonheim har både fleste scoringer (76) og flest målgivende (45) for klubben, han følges derimot tett av Petter Nyhus når det gjelder målgivende pasninger. Yngste sønn til klubblegenden Jan Petter "Påsan" Nyhus står med 43 målgivende pasninger. Av dagens aktive spillere er det nevnte Ingebretsen som er nærmest Vonheim i forhold til antall scoringer, Ingebretsen står med 40 scoringer.

100 kamper
Fire spillere er over milepælen 100 kamper, i tillegg til nevnte Ingebretsen er det Vonheim (116), Marius Semmerud Berg (112) og Ejup Etemi (103).

Kort
Semmerud Berg er den i klubbhistorien som har havnet flest ganger i dommerens bok, 19 gule og 2 røde kort har han pådratt seg i NIF karrieren. Ingen har p.t. fått flere enn 2 røde kort i NIFs historie.

Lav snittalder
Startelleveren til Nordstrand denne vårsesongen holder en snitt alder på lave 22,36 år. Eldst var laget mot Ready, da startelleveren var i snitt 25,7 år gamle, mens laget holdt yngst alder mot Lyn 2 i første serieomgang, da var snittet 20,2 år.