Nye gutter overbeviste

Publisert 18.09.2015 kl.14.58

(Ski-Nordstrand 0-4) På en dag da mange av de som har spilt mest ikke var med, sto nye gode gutter fram og spilte poeng inn i juniorlagets kasse.

Nye gutter overbeviste
Mathias Jensrud skåret sitt første juniormål i regnværet i Ski.

Mathias Jensrud debuterte for juniorlaget sist uke, og i match nummer to dunket han inn sitt første mål. Skåret gjorde like godt også Marcus Jacobs som debuterte med sine første 90 minutter mot Ski denne kvelden. Også Jacob Stubberud debuterte for juniorlaget denne våte fine aftenen i stasjonsbyen.

Dermed gjorde 99-gutta manns jobb sammen med blant andre sine jevnaldrende Per Stenseth, Daniel Andersen og Jon Østgård som alle har litt mer erfaring på dette nivået.

Det er gøy å se hvordan guttelaget vårt har prestert i serien denne høsten, og vi får også bevisene på at de banker på døra til det som ser ut til å bli et junior elitelag neste sesong.

Bunnlaget Ski ble aldri noen målestokk for serielederen, til tross for store endringer i lagoppstillingen fra det som normalt har vært juniorlaget i år.

En av årsakene var ungguttas strålende innsats, men det skal også sies at de av de mer rutinerte som var med virkelig brettet opp ermene og leverte en kamp etter læreboka - og slik leste læreboka høyt for sine yngre lagkamerater.

Ski fikk knapt låne ballen, og før nevnte Mathias og Marcus fikk komme på skåringslista hadde også Kasper Kvello og Lars Martin Tyldum laget hver sin flotte skåring - for øvrig første for året for begge slik at alle fire målskårere noterte seg for årets første fulltreffer i juniorserien.

Juniorgutta leverte dermed seier nummer 7 av 7 i høst. Klarer vi en til neste uke, er det duket for fest på niffen.