Nye gode ansikter

Sist oppdatert 30.01.2018 kl.0.36

Fotballgruppa bygger kompetanse! Og vi er stolte av å presentere fire nye sterke trenere i 2018-sesongen.

Nye gode ansikter
Nye trenerkompetanse i klubben med Joao Vitor Silva, Miguel de Freitas, Michael Kleppen og Anders Holen

Nordstrand skal ta vare på alle og tilby fotballgøy til alle som vil på alle nivåer. Nordstrand har også et mål om å hevde oss på høyt nivå sportslig, og for å klare å nå våre mål må vi ha høy kompetanse på trenersiden. I tillegg til alle de gode trenerne vi har fra før, er det med stolthet vi kan presentere nye ansikter foran 2018-sesongen som ytterligere styrker oss som den utviklingsklubben vi er.

Joao Vitor Silva er ikke ny for alle. Den unge portugiseren med en fortid blant annet på Akademiet i Sporting Lisboa flyttet over fjellet fra Øystese midt i sesongen i fjor og viste raskt at han var riktig mann. Nå er imidlertid Joao ytterligere knyttet til Nordstrand - blant annet som koordinator på jentesiden i et jenteløft vi er veldig glade for å ha fått til. Joao er trener for flere jentelag, for Gutter 13, og involvert i spillerutvikling på både jente- og guttesiden både som spillerutvikler og som trener på Akademiet. Joao har en karakteristisk blanding av engelskportugisisk bergensdialekt som fungerer utmerket på Nordstrand.

Miguel de Freitas gir også Nordstrand portugisiske impulser som er verdifulle for oss. Miguel har lang trenererfaring og kommer nærmest fra en jobb i Follo. Han har i sine yngre år toppfotballerfaring fra øverste nivå i Portugal. Miguel er ny trener for G16 Interkrets-laget vårt. Han jobber også på Akademiet og han er keepertrener på A-laget. Miguel setter standarden for hva toppfotball er og har allerede rukket å vise at han kan tilføre oss noe.

Ikke fullt så langveisfra kommer Anders Holen. Vi er veldig stolte over at Anders er vår nye trener for Gutter 14. En med bedre referanse kunne vi ikke ønsket oss. Han er nemlig også kretslagstrener på G14 i Indre Østland fotballkrets. Han har lang erfaring som fotballtrener, og med sin militære bakgrunn kombinert med innlandsk humor gleder vi oss til å se hva han får til med 2004-kullet.

Sistemann av de nye er Michael Kleppen. I en helt nyopprettet rolle for våre elitelag tar Nordstrand ytterligere et steg ved å ansette en fysisk trener. Det er i første omgang Junior Elite og G16 Interkrets som får nytte av Michael på kort sikt. Han bidrar med kompetanse inn i trenerteamet som vi ikke har så mye av fra før, og jobber også med gutta på individuelt nivå og er allerede et populært hjelpemiddel. Sammen med de andre nye trenerne viser Michael Nordstrands satsing på kompetanse som vil komme alle fotballspillerne i klubben tilgode.

Velkommen skal dere være!