Ny stor seier for juniorgutta

Publisert 07.04.2015 kl.22.52

(Høybråten/Stovner-Nordstrand 1-5) Juniorlaget spilte strålende fotball og ledet 3-0 allerede etter 25 minutters spill på Høybråten andre påskedag.

Ny stor seier for juniorgutta
Markus Woldsund satte standarden da juniorgutta tok årets andre serieseier.

Kun 6 minutter trengte Markus Woldsund før han dundret inn 1-0 etter et flott forarbeid av seg selv, der han både vant ballen og tok seg forbi sistemann før keeper var sjanseløs. A-lagsspissen viste klasse da han førte an i det som ble en meget velspilt første halvtime. Et bortelag i storform valset over vertene med presist, hurtig og morsomt ballspill. Magnus Aaløkken på konstante løp både doblet og triplet ledelsen før halvtimen var spilt.

De siste 60 ble ikke like velspilte. Litt for mange falt for fristelsen til å gjøre ting litt for omstendelig og litt for mye på egenhånd. Høybråten fikk også en vitamininnsprøytning med den vakre frisparkgoalen de satte ti før pause.

Den innsprøytingen stakk Usman Shakoor effektivt hull på med et kunstverk av en skåring etter snaue timen. Og samme mann spilte også nydelig gjennom Omar Bouigane like etter. Og for andre gang på to kamper hadde vi punktert kampen etter 60.

Hadde effektiviteten vært noe bedre, og vi ikke hadde hatt litt for mye happeparty mot slutten, kunne vi pyntet ytterligere på stillingen. Men en meget solid serierunde 2 er uansett gjennomført.

Torsdag venter KFUM Oslo i lokaloppgjør på Niffen klokka 20.15. Kom og se!