Ny flott jentedag

Sist oppdatert 12.05.2018 kl.14.45

Søndag 6. mai var det jentefotballdag på Niffen som gjaldt, med jenter i alderen 5-12 år.

Ny flott jentedag
Alle foto: Madeleine Valø

Populært
Jentefotballdagen har blitt et populært arrangement, som siden 2013 har samlet jenter på tvers av alder for å leke og ha det moro med fotball. Vårens jentefotballdag var åpen for alle jenter i alderen 5-12 år - både for de som allerede er med i klubben og for andre som er litt nysgjerrige på hvordan det er å spille fotball.

Gratis t-skjorter, lunsj og mye moro
Jentefotballdagen foregikk på Niffen med registrering og utdeling av gratis t-skjorter fra kl 10.00. Deretter var det felles oppvarming og fotballaktiviteter ledet av ungdomsspillerne i klubben fram til lunsj. Etter lunsj var det minicup der jentene ble inndelt i lag på tvers av årganger og spilte cup mot hverandre frem til ca 13.30. Lagene avsluttet litt forskjellig da de yngste ble mere slitne enn de eldste.

Deltakerne
Det deltok 75 jenter i alderen 4-12 år og 24 jenter fra ungdomslagene stilte som trenere. Parallelt var 17 trenere tilstede på trenerforum der vi tok for oss temaet "Treneren". Hele 31 av deltakerne var nye og nysgjerrige på fotballen i Nordstrand. Mange hadde tatt turen etter en vellykket AKS eller barnehagedag på Niffen de tre tidligere ukene.

Vi håper å se mange av dere igjen på treningsfeltet. Dere er hjertelig velkommen tilbake.
Gå inn på www.nordstrand-if.no/Finn mit lag og finn din årgang for ytterligere info om gruppen/treningstider.

Tusen takk til foreldrene på Jenter 08 som stod for lunsj og kiosk og en stor takk til KIWI som sponset lunsjen og frukt!

jentedagen18_tskjorter

Flotte t-skjorter til alle

jentedagen18_oppvarming

Felles oppvarming må til

1jentedagen18_teknikk

Gode tekniske øvelser i første del av jentedagen

jentedagen18_smajenter

God instruksjon til de alle minste

jentedagen18_lunsj

Tid for lunsj med pølser og frukt

jentedagen18_pust

Herlig med en pust i bakken i solen

jentedagen18_action

Mye bra cupfotball under minicupen

jentedagen18_bere

Fornøyde jenter

En stor takk til deltakerne for flott innsats!

jentedagen18_lagbilde3

jentedagen18_lagbilde2

jentedagen18_lagbilde1

Og ikke minst til alle instruktørene våre, her representert ved noen av dem.

jentedagen18_instruktorer1

jentedagen18_christine

Vi gratulerer fotballgruppen med et flott arrangement!