Norway Cup-finale i dag!

Publisert 04.08.2018 kl.16.42

For fjerde gang på fem år har Nordstrand et lag i Norway Cup-finalen. Møt opp på G17-finalen på Ekebergsletta kl 17.10!

Norway Cup-finale i dag!

Da Andreas Amundsen reddet to straffespark i straffespark-konkurransen i semifinalen var det klart. Fire av de fem lagkameratene satte nemlig sine forsøk, og da William Hansson satt siste straffe iskaldt, og sørget for at 01 gutta endelig vant en straffekonk, var G17-laget klare for finalen.

Den spilles 17.10 på Ekeberg i dag.

Og der er det hyggelig om mange fra Nordstrand har lyst å ta turen for å heie på våre gutter. Har man sykdomsforfall, så kan man se kampen direkte på TV2 fra sofaen.

G17-laget som spiller finalen i kveld består av en blanding av spillere fra klubbens tre juniorlag. Noen spiller på Junior Elite, noen på Junior 2 og noen på Junior 3. Det er en kameratgjeng som drar i samme retning og viser at fotball er en lagidrett.

De bare tre Junior Elite-spillerne som er med, har for øvrig bare spilt halvpartene av kampene så langt. Så det er en sterk prestasjon som er veldig gøyal for våre gutter til daglig hjemmehørende på de andre juniorlagene i klubben.

Det er Djerv 1919 som er motstander på finalearenaen.

Det må innrømmes at de nok er store favoritter i finalen, etter store og overbevisende seirer så langt. De har samlet målforskjell på 35-2 hittil i turneringen. Nordstrand har 7-2.

Men innsatsen til Nordstrand-gutta skal man ikke undervurdere, og da våger vi resultattipset: Nordstrand-Djerv 1919 - altså uavgjort... Og så vinner vi på straffer ;-)

Heia heia!