Nordstrand kretsmestere G14!

Publisert 26.10.2015 kl.9.26

En overlegen seier gav 2001-guttene kretsmestertittelen på KFUM arena i går.

Nordstrand kretsmestere G14!
Nybakte kretsmestere

Lett match
Det ble en ren overkjøring i finalen mellom Nordstrand og Oppsal Elite i klassen Gutter 14. Kretsmesterskapet omfatter regionen Oslo, Bærum og Akershus øst og syd.

Med resultatet 6-0 sikret 2001-guttene seg kretsmestertittelen og avsluttet dermed en flott serie-sesong. De har ikke tapt en eneste kamp, og vant serien med 75-16 i målforskjell. I KM-semifinalen ble det seier 3-0 over Sagene IF.

Revansje
Dermed var det duket for finaleoppgjør mot Oppsal. Laget som vi alltid har sett på som en vanskelig motstander. Vi har vunnet og tapt om hverandre mot dem. Sist vi møttes, hvor vi tapte knepent, var i semifinalen i Adidas-cup i september.
Guttene var derfor veldig tent på å få revansje i denne finalen.

Nølende start, men så...
De første minuttene var det Oppsal som tok føringen, og Nordstrand var litt bakpå. Men etter cirka 10 minutter scoret Sander Sønsterud det første målet. Et flott langskudd fra ca 20 meters hold. Dette stakk hull på byllen, og siden scoret Younes Amer (2), Rasmus Vinge, Sondre Nerland og Sander Sønsterud igjen. Sluttresultatet ble altså 6-0, som må kunne beskrives som veldig sterkt i en kretsfinale.

Det var naturlig nok en lykkelig gjeng flankert av stolte trenere som kunne løfte pokalen etter to omganger med svært overbevisende spill.

Klubben gratulerer Team 2001 med tittelen en flott sesong forøvrig!

g01-km-finale_kaptein_pokal

Kaptein Mathias Markanovich mottar pokalen.