NM-kamp i kveld

Publisert 16.08.2018 kl.12.19

Kjenn din besøkelsestid og se topp nasjonal juniorfotball i dag når Tromsø ankommer Niffen.

NM-kamp i kveld
Klarer Mikkel Breen eller noen av de andre Junior Elite-gutta å skåre på Tromsø? Matchstart på Niffen er 18.00. Foto: Renate  Schjolden

Da Norges Fotballforbund satte opp 3. runde i Norgesmesterskapet for juniorer laget de en skikkelig toppkamp ved å sende serielederen i Nasjonal liga til serielederen i Interkrets A.

Nordstrand IF ønsker Tromsø Idrettslag hjertelig velkommen i dag. Men håper at våre gutter ikke viser seg som et åpent og inkluderende vertskap når kampen først sparkes i gang. Da vil vi helst by god motstand.

Vil du se topp juniorfotball er anledningen her nå. Møt opp på Niffen i god tid før kl 18.00. Da blåses kampen i gang.

Skulle ikke kampen i seg selv være nok, minner vi om at både fotballbanen og ikke minst Nordstrand Arena er kun fire dager gamle, og en bedre måte å ta det nye flotte anlegget i bruk på finnes vel ikke?

Begge lag kommer til kampen med en litt rufsete opplevelse bak seg og tapte siste seriekamp. Nordstrand-gutta røk 0-1 for Follo i Ski, mens Tromsø var på tur til Bodø. Kampen om Nord-Norge endte 2-1 til Bodø/Glimt.

Det er derfor naturlig å tro at det er to lag med bra tenning, revansjelyst, og håp om cupavansement som skal vise seg fram.

Tromsø mønstrer et lag med flere spillere med Tippeliga-erfaring. Vi tror likevel at våre egne unge håpefulle skal bite godt fra seg.

Nordstrand har gjort endringer i stallen i sommer. Men vi tror at det laget som løper utpå skal bite godt fra seg.

Kom og se!