Nikket inn en ny juniorseier

Publisert 08.05.2015 kl.15.54

(Ready-Nordstrand 3-4) Det ble hodestøtenes aften da Nordstrand-juniorene beseiret Ready på Gressbanen.

Nikket inn en ny juniorseier
At Magnus Aaløkken skårer mål er ikke så uvanlig, men måten han gjorde det på denne gangen var annerledes enn før.

At Jakob Kollandsrud skulle skåre på hodet var opplest før kampen, men at Magnus Aaløkken skulle gjøre det samme var mer uventet. Ikke mindre gledelig. Det har vært et uttrykt mål for sesongen at toppskåreren som har en fotball mellom føttene 24 timer i døgnet skulle lage mål på hodet i år, og i går kveld satt den. Innlegg fra venstre og så kastet han seg fram, og Nordstrand ledet 4-1.

Lars Sønsterud hadde startet ballet med et flott skudd, før Jakob Kollandsrud slash selvmål ga bortelaget 2-0. Ready laget problemer for Nordstrand i første omgang, og det var ikke ufortjent at de reduserte før hvilen.

Etter pause lå gutta langt bedre defensivt og de to allerede nevnte hodestøtene sørget for det som så ut som en komfortabel ledelse.

Så gjorde vi en grov feil på egen halvdel med 12 minutter igjen, og reduseringen til 2-4 følges av en ny redusering bare minuttet etter. Litt surt at en så godt gjennomført omgang som burde resultert i en fin kontring til 5-1 endte med en sliteseier, men gutta beholdt roen i ti hektiske sluttminutter og poengene er akkurat like mye verdt.