Neste lag ut er Jenter 01/02

Publisert 28.11.2014 kl.0.09

Ikke bare er 2001/2002 den beste utgaven av den kjente spillserien Championship manager, det er også en årgang med 24 ivrige jenter i Nordstrand Idrettsforening.

Neste lag ut er Jenter 01/02

Årgang: 2001/2002
Spillere: 24
Lag: 1
Trenere: 2

De yngre jenteårgangene i fotballgruppen i Nordstrand er slått sammen to og to, derfor spiller 2001 og 2002 sammen. 01/02-årgangen teller 24 spillere på ett lag.

Økning i antall spillere
Jentene har akkurat vært igjennom en tøff sesong resultatmessig, men humøret er likevel på topp. Dette er noe også trenerne trekker frem i sin karakteristikk av jentene. «De er veldig flinke til å støtte hverandre og holde humøret oppe selv om det går litt trått i kampene». Trenerne ser også stor fremgang i ferdigheter. Det merkes også en økning i antall spillere, dette tror man kommer fra et godt rykte om en veldig sosialt fin gjeng. Denne økningen er veldig gledelig og klubben håper det resulterer i at årgangen velger å spille 11'er også neste år.

Høydepunkter
Årets sosiale og sportslige høydepunkt er som hos mange andre Arvika Cup. Det er noe eget med å være på cup med laget, sove borte og være en gjeng en hel helg. Når de i tillegg lykkes sportslig blir Arvika Cup en kjempesuksess. Et annet høydepunkt var gleden laget viste etter å redusere til 9-1 mot Kolbotn i en seriekamp. Dette i tillegg til stor fremgang hva gjelder fotballferdigheter hos jentene i løpet av sesongen får trenerne til å se lyst mot 2015-sesongen. De har faktisk utviklet seg så mye at de har sendt fire av spillerne til «SUP». Dette er et spillerutviklingsprosjekt i regi av Oslo Fotballkrets. Så det skal bli veldig spennende å følge jentenes utvikling de neste årene. Madeleine Valø har hovedansvaret for årgangen, og nevner at hun har et ønske om å få jentene med på neste års treningsleir til Danmark.

Vi i administrasjonen har stor tro på at denne årgangen kan vokse seg større i tiden som kommer. Lykke til!

jenter01_2