Menn 40 seriemestere og kretsmestere

Sist oppdatert 06.12.2014 kl.22.13

Som eneste lag i Nordstrand ble M40 seriemestere og kretsmestere i 2014 da de vant Menn 40 1.divisjon.

Menn 40 seriemestere og kretsmestere
Øverst fra venstre; Alexander Bakken, Rune Nygaard, Einar Berdal, Arve Sydtveit. Nederst fra venstre; Martin Wettre, Andrè Larsen, Philip Essebaggers, Per Christiansen

For dem som kjenner til denne divisjonen så er dette en meget sterk prestasjon, i en divisjon hvor man møter mange «gamle» tippeligastjerner.

Det som gjør dette laget spesielt er at de ga seg med 11'er fotball i 1. div. for M33 i 2011 med å bli blant topp 4. I 2012 startet de opp med 7'er fotball og vant 3. div. Deretter vant de 2. div. i 2013 og nå 1. div. i 2014! Det er ingen lag pr. d.d. som har klart å gjøre den samme bragden.

Spennende seriefinale
Alt ble avgjort i seriefinalen i hjemmekampen 18. september hvor Nordstrand tidlig tok ledelsen etter et velplassert skudd fra Andrè Larsen. Dette gjorde at laget kunne spille kompakt og holde ballen i laget i en meget spennende og innholdsrik fotballkamp som de vant fortjent. Kampen ble avgjort 5 min før fulltid da Tom Henriksen økte til 2-0 på en kontring.

Blant publikum befant det seg en gammel ringrev av en manager, Oddbjørn Brevik fra Nordstrand, som heiet over den tekniske fotballen som ble servert. Det som er artig er at flere av disse spillerne har mange kamper for A-laget til Nordstrand.

Premieutdeling
I anledning kretsmesterskapet vil det på kretstinget mandag 2. mars blir utdelt pokal, medaljer og lagdiplom til årets kretsmestere.

Ps. M40 stilte med imponerende to lag denne sesongen, og andrelaget fikk en fin 3. plass i 2. divisjon.

Vi gratulerer M40 med denne flotte prestasjonen, og gleder oss til å se om de klarer å forsvarer seriemesterskapet neste sesong.