Løste også Lillestrøm

Publisert 04.05.2018 kl.16.23

(Nordstrand-LSK 2-0) Sterke Junior Elite-gutter løste også den tøffe LSK-oppgaven og er i ferd med å innfri årets målsetting etter fire strake seire.

Løste også Lillestrøm
Jacob Stubberud var høyest, størst og sterkest da Junior Elite nedkjempet LSK på Niffen.

Sesongstarten til juniorgutta overgår alle forventninger. Mot Lillestrøm fortsatte seiersrekken. Bare to minutter var spilt da hjemmelaget vartet opp med et mønsterangrep. Et Nordstrand proppfullt av selvtillit spilte ut de navngjetne gjestene. Subhan Shakoor tredde unge Bjørn Martin Kristensen gjennom med en millimeterpasning på høyresiden. 02-gutten som har kommet inn i alle kampene hittil, startet for første gang en Interkrets A-kamp - og svarte med å servere Younes Amer med en like presis pasning inn foran første stolpe der toppspissen satte ballen i nettet. Løpene og presisjonen i kombinasjon gleder et fotballhjerte.

Så måtte vi vente 70 minutter før det som ble avgjørelsen falt. Christian Njøten hadde entret banen sju minutter tidligere, jobbet utrettelig etter en LSK-forsvarer, satte han under press og tvang fram en skjebnesvanger feil. Og med en klinisk avslutning alene med keeper laget han 2-0.

Flere mål ble det ikke. Nærmest var Sander Sønsterud da han headet mot åpent mål, men en heldig gjesteforsvarer fikk med nød og neppe stått i veien for det som alle trodde var 2-0 rett før pause. I motsatt ende gjorde Andreas Amundsen en matchvinnerredning da LSKs ene virkelig store sjanse oppsto på stillingen 1-0 midtveis i andre omgang. At en liten gutt kan være så stor alene med angrepsspilleren er en prestasjon.

8 gule ble delt ut i en kamp full av dueller gjennom 90 minutter, 3 til Nordstrand, 5 til LSK, men det var aldri stygt, bare tøft. Og aller tøffest i klassen var Jacob Stubberud som tok på seg kapteinsbindet i Mathias Jensruds sykdomsfravær og ledet troppene i striden på en fantastisk måte.

Juniorgutta har opparbeidet en voldsom tro på det de driver med. Og allerede etter fire serierunder kan man begynne å ane konturene av trenerteamets og klubbens målsetning, som er holde seg i Interkrets A etter opprykket i fjor.

Nå venter første runde i NM, og forhåpentligvis andre runde i NM, før seriespillet starter opp igjen. De fire kampene før oppholdet har gitt full pott og mye glede.

Heia Nordstrand!